Ostanite doma. To je najvažniji savjet koji vlade diljem svijeta dijele u doba pandemije koronavirusa.

Ako ipak morate izaći zbog posla, nabave namirnica i sličnih neophodnih situacija, nema boljeg izbora od bicikla, kažu stručnjaci.

Nitko vam tako neće ući u prostor od dva metra gdje se zbiva prijenos virusa, kaže njemački biometričar Gerd Antes, matematičar koji se bavi načinom širenja zaraze. Naravno, tako štitite i druge od sebe.

Ako morate izaći zbog posla, nabavke namirnica i sličnih neophodnih situacija, nema boljeg izbora od bicikla

I na stranici koronavirus.hr, službenoj stranici Vlade za pravodobne i točne informacije o koronavirusu, navode da su fizičke aktivnosti na otvorenom - hodanje, trčanje, vožnja biciklom - dopuštene, ali samo individualno ili s jednom osobom koja živi pod istim krovom.

Mogu samo naglasiti: sjednite na bicikl, kazao Antes, koji vožnju biciklom smatra stopostotnom pokretnom izolacijom. Dodatna je korist to što ćete dodirivati samo svoj bicikl, a ne sva ona tipkala, rukohvate i sjedala što ih dodiruju stotine ljudi koji se voze gradskim prijevozom, a "u njemu je mogućnost zaraze posebno visoka" (za gradove u kojima javni prijevoz i dalje funkcionira).

Slika nije dostupna Alkohol, ocat, deterdžent...? Za pranje voća i povrća ključna je jedna stvar

Ako vam je bicikl skupljao prašinu u garaži posljednjih mjeseci, dovoljno ga je očistiti vodom i sapunicom. Nikakva kemijska sredstva za čišćenje ne preporučuju se jer mogu oštetiti bicikl. Nakon toga je potrebno provjeriti tri najvažnija dijela bicikla - lanac, gume i kočnice, kaže serviser David Kossmann.

Bicikliranje ima cijeli niz prednosti za zdravlje Pet dobrobiti vožnje bicikla zahvaljujući kojima će tijelo doživjeti renesansu

Lanac je potrebno nauljiti. Serviseri kažu da je to nužno ako opazite komadiće hrđe na lancu ili ako čujete da škripi u vožnji.

Hodanje, trčanje, vožnja biciklom dopušteni su, ali samo individualno ili s jednom osobom koja živi pod istim krovom

Ako se lanac ne održava, može puknuti, napominje Kossmann. Nadalje, provjerite pritisak u gumama. Ako nemate pumpu s ugrađenim mjeračem pritiska, možete ga provjeriti utiskivanjem palca u gumu.

Ljudi koji se češće voze biciklom obično imaju dobar osjećaj za ispravan pritisak u gumama, kaže Kossmann.

Slika nije dostupna Savjet koji se širi internetom: Pomaže li ispijanje vode svakih 15 minuta kod koronavirusa?

Poluprazna guma, naravno, može se probušiti, a istrošena se pak prepoznaje po tome što je vidljiv njezin donji sloj. Sitne pukotine na vanjskom zidu gume, bez obzira na to koliko ih bilo, ne trebaju zabrinjavati.

I na kraju kočnice. One su iznimno važne za sigurnost vožnje. Ako ručicu kočnice trebate stisnuti skroz do upravljača, to je vjerojatno znak da su istrošene i da je potrebno zamijeniti pakne ili diskove. (Hina)

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju