Ostanite doma. To je najvažniji savjet koji vlade diljem svijeta dijele u doba pandemije koronavirusa.

Ako ipak morate izaći zbog posla, nabave namirnica i sličnih neophodnih situacija, nema boljeg izbora od bicikla, kažu stručnjaci.

Nitko vam tako neće ući u prostor od dva metra gdje se zbiva prijenos virusa, kaže njemački biometričar Gerd Antes, matematičar koji se bavi načinom širenja zaraze. Naravno, tako štitite i druge od sebe.

Ako morate izaći zbog posla, nabavke namirnica i sličnih neophodnih situacija, nema boljeg izbora od bicikla

I na stranici koronavirus.hr, službenoj stranici Vlade za pravodobne i točne informacije o koronavirusu, navode da su fizičke aktivnosti na otvorenom - hodanje, trčanje, vožnja biciklom - dopuštene, ali samo individualno ili s jednom osobom koja živi pod istim krovom.

Mogu samo naglasiti: sjednite na bicikl, kazao Antes, koji vožnju biciklom smatra stopostotnom pokretnom izolacijom. Dodatna je korist to što ćete dodirivati samo svoj bicikl, a ne sva ona tipkala, rukohvate i sjedala što ih dodiruju stotine ljudi koji se voze gradskim prijevozom, a "u njemu je mogućnost zaraze posebno visoka" (za gradove u kojima javni prijevoz i dalje funkcionira).

Ako vam je bicikl skupljao prašinu u garaži posljednjih mjeseci, dovoljno ga je očistiti vodom i sapunicom. Nikakva kemijska sredstva za čišćenje ne preporučuju se jer mogu oštetiti bicikl. Nakon toga je potrebno provjeriti tri najvažnija dijela bicikla - lanac, gume i kočnice, kaže serviser David Kossmann.

Lanac je potrebno nauljiti. Serviseri kažu da je to nužno ako opazite komadiće hrđe na lancu ili ako čujete da škripi u vožnji.

Hodanje, trčanje, vožnja biciklom dopušteni su, ali samo individualno ili s jednom osobom koja živi pod istim krovom

Ako se lanac ne održava, može puknuti, napominje Kossmann. Nadalje, provjerite pritisak u gumama. Ako nemate pumpu s ugrađenim mjeračem pritiska, možete ga provjeriti utiskivanjem palca u gumu.

Ljudi koji se češće voze biciklom obično imaju dobar osjećaj za ispravan pritisak u gumama, kaže Kossmann.

Poluprazna guma, naravno, može se probušiti, a istrošena se pak prepoznaje po tome što je vidljiv njezin donji sloj. Sitne pukotine na vanjskom zidu gume, bez obzira na to koliko ih bilo, ne trebaju zabrinjavati.

I na kraju kočnice. One su iznimno važne za sigurnost vožnje. Ako ručicu kočnice trebate stisnuti skroz do upravljača, to je vjerojatno znak da su istrošene i da je potrebno zamijeniti pakne ili diskove. (Hina)