Čini mi se da se granica između djetinjstva i odrasle dobi smanjuje, a onda se opet nekako maglovito preklapa, jer dok djeca od 10 godina kupuju proizvode s retinolom, za to vrijeme odrasle žene pokušavaju vratiti godine i biti djevojčice.

Ne znam koliko ste aktivni na TikToku, no vaše djevojčice jesu.

I velika je šansa da gledaju recenzije proizvoda za njegu lica koja im uopće ne treba, ali će projuriti kroz obližnju drogeriju tražeći novi popularni it-proizvod jer im je tamo neka influencerica rekla da je to baš super za kožu. Sve su češći prizori grupa djevojčica koje pregledavaju i isprobavaju šminku u trgovinama.

Pogodite koja je od njih dvije mama, a koja dijete, vrištao je naslov s jednog viralnog videa nedavno. Gledaš u video i zaista nemaš pojma tko je mama, a tko kćer. I ok, netko rodi jako mlada, nekog malo geni pomaze, ajde nije nešto što je nezamislivo.

No ono što je nezamislivo u mojoj generaciji jest da se u nižim razredima osnovne cure šminkaju. Prve među nama počele su se šminkati u drugom srednje, a pritom ne mislim da su se kupovali i neki serumi ili kreme, već se makeup svodio na maskaru i lošu olovku za oči.

Što za reći, em nismo imale TikTok i Instagram pa samim time nismo ni bile pod utjecajem brendova, a ni influencerica. Naši idoli nisu nam prodavali proizvode, samo glazbu i loše frizure.

No prošlog Božića curice su na svoje liste poželjnih poklona stavljale šminku - i to jednog viralnog „TikToK brenda“. Generacija Alfa – oni rođeni između 2010. i 2023. godine – prva su generacija koja je u cijelosti odrasla u svijetu digitala. A brendovi su znali iskoristiti ranjivost mladih cura da profitiraju, baš kao i influenceri. Jer zašto bi inače 10-godišnja curica tražila u trgovini kremu od 55 eura s retinolom?

Brend Drunk Elephant zahvaljujući TikToku postao najtraženiji brend među curicama od osam godina naviše. Prema Forbesu, taj je brend ostvario neto dobit od 1000 milijuna dolara još 2018. godine kad su prozvani „najbrže rastućom kompanijom u industriji njege lice u povijesti.“

Naši idoli nisu nam prodavali proizvode, samo glazbu i loše frizure.

Postoje već i hashtagovi #sephorakids i #kidsatsephora pa pogledajte što se krije pod tim. Kod nas nema tog brenda, ali ima drugih koji također dosta dobro koriste društvene mreže i influencere da poruče vašoj djeci kako nisu dovoljno lijepe i mlade te da trebaju skupe proizvode.

Nitko nema pojma koliko djeca danas imaju godina

Nekidan sam se ispred jednog kioska zatekla u vrijeme školskog velikog odmora. Imala sam vremena pa sam pustila ispred sebe svu djecu koja su htjela nešto kupiti. Promatrala sam tako 10-ak minuta tu djecu i nisam pojma imala koliko imaju godina: 12 ili 17.

Činjenica da su u blizini i osnovna i srednja škola također nisu pomogle da detektiram godište. Kao ni to da su cure bile našminkane kao ja nekad za vrijeme fakulteta kad bih petkom išla van. Mame starijih cura od mojih kažu da se sve šminkaju u sedmom. I da geliraju nokte.

Slušala sam konverzaciju između tih cura i dečkiju kao prava baba i ne znam što sam čula u tih 10-ak minuta. Ne mogu vam prepričati jer ne znam. TikTok se par puta spomenuo, al ja nemam pojma koga su spomenuli. Ostalo je bilo zadirkivanje, ništa sad neobično ili posebno da bih mogla detektirati nečiju dob.

Iskreno, ne mogu detektirati ni dob brojnih starijih osoba koje kod doktora promijene lice, njih izdaju tek ruke i ljeti obješena koža s dinje strane nadlaktice - taj dio navodno najprije izda prave godine jer se ne da ni najjačim treningom zategnuti.

No vratimo se na cure.

Svašta nam se dogodilo prebrzo i nismo se snašli

Djevojčice su se oduvijek voljele šminkati. Svi smo kao male oponašale mame, krale im ruž i šminkale se kao klaunovi. Oponašanjem učimo i sasvim je normalno da će curice gledati što rade starije cure. Ali danas im mi stariji guramo šminku u ruke.

Nisu djeca kriva što žele prije odrasti i biti ljepši ako ih vodimo na pramenove s pet godina (dobro ste pročitali, to neke mame traže, moja frizerka mi je rekla da ih sve više.)

Nisu djeca kriva što misle da bi trebali biti ljepši nego što jesu jer su ih mame fotošopirale još kao bebe (neke mame influencerice to rade!).

Nisu djeca kriva ako traže botoks s 18 godina. Imate i kod domaće influencerice koje javno promoviraju stavljanje baby botoksa s 25 i prije kako bi se spriječio nastanak bora. Jer ostarjeti je danas najgora kazna.

Nisu djeca kriva što misle da nisu dovoljno lijepa. Krivi smo mi stariji.

Dogodili su se oni brendovi i influenceri koje zanima samo novac i nije ih briga što vašoj i našoj djeci prodaju kreme, s retinolom ili bez njega. Djevojčica se gleda u ogledalo "Mama, jesam li ja lijepa?" Kako razgovarati s curicama o ljepoti

Dogodili su nam se roditelji koji djeci ne ograničavaju i ne kontroliraju pristup društvenim mrežama, koji s njima ne razgovaraju o tome što gledaju, koje od svoje djece žele napraviti social media zvijezde…

Svašta nam se dogodilo prebrzo i nismo se snašli. Ne snalaze se ni naša djeca. A tako su prirodno lijepa, bez ikakvih kremica. Šteta što to sve manje djece zaista i misli o sebi. Hvala influenceri.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju