Većina nas tako točno zna kada je vrijeme za kavicu, kada za ručak, kada se tuširamo, ali i kada je vrijeme za odlazak na WC. No za razliku od prethodnih navika koje bez posljedica možemo odgoditi, preskakanje nužde može ostaviti posljedice.

Odlazak na WC prirodni je proces čišćenja organizma i upravo zbog toga nikako ga ne bismo smjeli odgađati. To se posebno odnosi na obavljanje velike nužde.

Kada je najbolje vrijeme za obavljanje velike nužde?

Za većinu ljudi, najbolje i najzdravije vrijeme za odlazak na zahod je ujutro. Naime, tijekom noći naš probavni sistem razgrađuje hranu koju smo pojeli tijekom prijašnjeg dana, a koja je ujutro, kada se probudimo, spremna na izlazak iz našeg tijela.

Primarijus dr. Marino Kvarantan specijalist internist objašnjava kako se uobičajenim se smatra obavljanje velike nužde jednom ili nekoliko puta dnevno

Koliko bismo puta tjedno trebali obaviti veliku nuždu?

Odlazak na zahod jednima je normalna i rutinska stvar, dok drugima predstavlja problem. Iako je jutarnje pražnjenje crijeva najzdravije za organizam, oni koji to ne rade ne moraju biti zabrinuti. Doznajte i što stolica može otkriti o zdravlju.

Primarijus dr. Marino Kvarantan, specijalist internist, objašnjava kako se uobičajenim smatra obavljanje velike nužde jednom ili nekoliko puta dnevno.

No ako to činite svaki drugi ili treći dan, ne morate se zabrinjavati, sve dok ne osjećate fizičku nelagodu. Ako osjetite simptome poput nadutosti i grčeva i težine u trbuhu, trebali biste potražiti savjet stručnjaka. Pročitajte i 5 "tehnika" za pokretanje tvrdoglave probave kada ste u žurbi.

Koji je najveći problem kod obavljanja velike nužde?

Problemi s probavom mogu se javiti kada poremetite dnevnu rutinu odlaska na zahod.

U trenucima kada nemate vremena ili prilike obaviti nuždu te je zbog toga odgodite, tijelo, koje vam je poslalo jasan signal da je spremno za pražnjenje crijeva, ulazi u stanje svojevrsnog malog šoka, objašnjava doktor Kvarantan te dodaje kako odgađanje nužde može dovesti i do brojnih nuspojava poput nadutosti, plinova, grčeva, pa čak i zatvora.

Ako patite od zatvora ili imate neredovitu stolicu, donosimo savjete koji vam mogu olakšati obavljanje velike nužde. 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju