Redovito vježbanje pomaže u održavanju zdravlja, skidanju kilograma, podizanju raspoloženja, no isto tako može imati i nuspojave od kojih su neke nezgodne poput ispuštanja plinova, a druge neočekivano ugodne poput orgazma

 

. Nitko ne zna točno zašto zijevamo, a pogotovo zašto neki zijevaju tijekom vježbanja. Znanstvenici su došli do zaključka kako je zijevanje reakcija tijela na nagle promjene. Zijevamo kad se budimo, kad smo umorni, kad nam je dosadno i kad vježbamo.

Na početku vježbanja tijelo se još uvijek prilagođava na dodatni napor, promjene u disanju i ubrzani protok krvi kroz organizam. Zijevanje bi, pretpostavljaju stručnjaci, mogao biti znak zagrijavanja tijela.

2. Ispuštanje plinova tijekom vježbanja je zaista neugodno iskustvo, no i to se ponekad jednostavno dogodi, a stručnjaci tvrde kako je i sasvim normalno. Najčešće se događa tijekom vježbanja onih vježbi koje zahtijevaju naprezanje trbušnih mišića.

Ukoliko se ta neugodna situacija događa i vama pokušajte ju spriječiti tako što ćete iz prehrane one dane kad vježbate izbacite namirnice koje napuhavaju organizam poput brokule, graha i žitarica.

Vježbanje stimulira dio živčanog sustava koji kontrolira čišćenje sekreta iz žlijezda, između ostalog i nosnih žlijezda

3. Tijekom vježbanja često se događa i da vam počne curiti iz nosa. Vježbanje stimulira dio živčanog sustava koji kontrolira čišćenje sekreta iz žlijezda, između ostalog i nosnih žlijezda. Ukoliko vježbate ili trčite na otvorenom curenje nosa može biti reakcija na pelud ili niske temperature.

4. Ukoliko vam je i sama pomisao na vježbanje mrska možda vas na to potakne podatak da mnoge žene tijekom vježbanja znaju doživjeti orgazam. To se događa tijekom izvođenja vježbi za trbušnjake i stražnjicu te Kegelovih vježbi koje služe za jačanje zdjelice i najčešće se izvode nakon poroda.

Svaka fizička aktivnost otpušta endorfin, hormon dobre volje i pojačava protok krvi kroz organizam, a tijekom vježbi za trbuh i stražnjicu dolazi do kontrakcije istih mišića kao i za vrijeme orgazma.

5. Do pucketanja u ušima dolazi jer tijelo pokušava zadržati jednaki tlak između vanjskog i zraka u srednjem uhu. kada se dogodi nagla promjena pritiska tijelo se prilagođava novoj situaciji tako što gura zrak kroz Eustahijevu tubu , dio uha koji spaja srednje uho i gornji dio nosa. Isto se događa i prilikom napora, kada podižete utege ili prilikom trčanja ili skakanja svaki put kada stopalom dotaknete podlogu.

6. Često ćete čuti kako kod nekih vježbanje izaziva alergijsku reakciju i to uistinu odgovara istini. U vrlo rijetkim slučajevima vježbanje može izazvati osip i crvenilo, no problem je u hrani koju ste unijeli u organizam, a ne u vježbanju.

Vježbanje može izazvati glavobolju, a znanstvenici vjeruju kako je razlog širenje krvnih žila u glavi

7. Trčanje i čučnjevi mogu izazvati bol u prsima, no u većini slučajeva nema mjesta panici jer se radi o sadržaju želuca kojeg ste tijekom izvođenja vježbi 'pogurali' prema gore. To možete spriječiti tako da ne jedete dva Sata prije odlaska u dvoranu ili na trčanje, a ukoliko se bol učestalo ponavlja ipak potražite savjet liječnika.

8. Grčevi tijekom vježbanja se mogu pojaviti zbog pretijesne obuće ili dehidracije što uistinu nije ništa neobično. Tijekom vježbanja se pojačano znojimo zbog čega dolazi do poremećaja koncentracije minerala u organizmu. Ovom problemu je lako doskočiti samo jednom bananom. Ona je odličan izvor kalija kojeg organizam gubi tijekom vježbanja.

9. Vježbanje može izazvati glavobolju, a znanstvenici vjeruju kako je razlog širenje krvnih žila u glavi. Ponekad takva glavobolja može trajati i dva dana. Ipak, neka vas strah od glavobolje ne spriječi u odlasku na treninge. Oboružajte se boćicom s vodom i obavezno obavite zagrijavanje prije nego započnete s treningom.

10. Svaka treća Amerikanka ima problema s inkontinencijom izazvanom stresom, a takva nezgoda se čako može dogoditi i za vrijeme vježbanja. Naporne vježbe i teški treninzi mogu izazvati popuštanje mišića zdjelice, a ta se mogućnost povećava s godinama, a događa se ženama nakon trudnoće. Način na koji se možete osigurati je izvođenje Kegelovih vježbi koje jačaju mišiće zdjelice, a postoji i nekoliko operativnih zahvata uz pomoć kojih se ovaj problem može riješiti.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju