Samo nekoliko tjedna nakon poroda Gisele Bundchen je bila na skromnoj kilaži koju je imala prije trudnoće. Dok se ostale mlade mame bespomoćno bore s besanim noćima i krajičkom oka u ogledalu uspjevaju uhvatiti podočnjake i neopranu kosu, manekenke i glumice trče po parkovima s osobnim trenerima tvrdeći kako je tajna njihove vitkosti u dobrim genima i tek umjerenoj tjelovježbi. Je li to zaista tako?

Prije nego što se zapitate kako to da dobri geni zahvate baš financijski mažene i pažene, ne zaboravite kako sve one zarađuju na temelju svog izgleda.

Tako se njihovim drastičnim metodama poput prehrane isključivo sušenim grožđicama u slučaju Victorije Beckham, pridodaju mahniti sati vježbanja uz osobnog trenera, opuštanje uz masera i barem jedne dadilje koja pazi na dijete dok mama bjesomučno topi svoje kilograme.

‘Poznate mankenke koje brzo smršave, izložene su raznim zdravstvenim rizicima, još i u samoj trudnoći, jer se skoro sigurno ni ne udebljaju niti onoliko koliko je u prosjeku i dozvoljeno. Nakon dobivanja samo nekoliko kilograma viška, one čak znaju biti i mršavije odmah nakon poroda’ ističe Mirela Marić, nutricionistkinja u Poliklinici Nemetova.

Koji je optimalan period vraćanja na kilažu prije trudnoće?
Preporučena težina koju bi žene u trudnoći trebale dobiti je između 10 i 15 kilograma, no većina ih prijeđe tu granicu čak i za desetak kilograma. Tijekom i neposredno nakon porođaja izgubi se oko 6 kilograma.

‘Za povratak na težinu prije trudnoće potrebno je vrijeme koje je individualno za svaku ženu. Bitno je postupno početi s tjelesnom aktivnošću te istovremeno pripaziti na prehranu. S ciljanim vježbanjem treba početi tek nakon babinja, 6 do 8 tjedana nakon poroda te nakon prvog pregleda kod ginekologa. To ne znači da dotad žena mora samo sjediti ili ležati, dapače, treba se lagano kretati, najbolje hodati umjerenim tempom. Nakon toga, kod ciljanog vježbanja preporučaju se aerobne vježbe poput rolanja ili vožnje biciklom u trajanju od najmanje 30 minuta i to u točno određenom režimu’ naglašava profesorica kineziologije u Poliklinici Nemetova, Ivančica Vajdon.

Kako je onda moguće da se poznate mame prepolove svega nekoliko tjedana nakon poroda?
‘Kao i u normalnim životnim okolnostima, tako se ni nakon poroda ne preporuča drastično mršavljenje jer na takav gubitak težine organizam reagira tako da počinje štedljivije trošiti energiju, što usporava metabolizam. Nakon povratka na uobičajene dnevne energetske potrebe, povećava se udio masnog tkiva na račun mišićne mase. Rezultat je začarani krug ili jo-jo efekt, jer se dobiva veća težina nego što se dijetom izgubila.' objašnjava Mirela Marić.

Dojenjem se izgubi 500 kalorija dnevno

Kilogrami se mogu isušiti ili uništiti bjesomučnim vježbanjem, no čvrste grudi zahtijevaju sasvim drugačiji pristup. Kako bi ih sačuvale u top formi celebrity mame nerijetko izbjegavaju dojenje. No, upravo ono, koliko bi god bolno ili neugodno moglo biti, zdravo je ne samo za dijete već i za majku.

‘Prave su sretnice one žene koje nakon poroda mogu i žele dojiti. Dojilja treba u prosjeku 500 kalorija dnevno više nego zdrava žena koja nije trudna i ne doji. Dojenje je zapravo najveća tajna gubitka kilograma nakon porođaja kod svih žena.
 


Dodatnih 500 kalorija dnevno nije puno te stoga trebate pripaziti što i kako jedete kako ne biste dobili prekomjernu tjelesnu težinu. Za vrijeme dojenja povećane su potrebe za energijom i hranjivim tvarima s obzirom da dijete sve potrebne tvari za svoj rast i razvoj crpi iz majčinog mlijeka. Osnovno pravilo je NE JESTI ZA DVOJE, ali treba jesti raznovrsnu hranu koja obuhvaća sve osnovne skupine namirnica: žitarice, mlijeko i mliječni proizvodi, meso, voće i povrće. Dodatne energetske potrebe ovise i o konstituciji majke i potrebama novorođenčeta’ preporuča nutricionistkinja Mirela Marić.

Ne preporuča se:
- stroga vegetarijanska prehrana
- dijeta za mršavljenje i druge 'moderne' dijete
- uzimanje lijekova bez pitanja liječnika i raznih biljnih pripravaka

Preporuča se:
- obroci moraju sadržavati glavne skupine namirnica: mlijeko i mliječne proizvode, meso, ribu i zamjene (soja kod vegetarijanaca), žitarice i proizvode od žita, povrće i voće
- piti dovoljno tekućine, osobito ljeti
- piti umjerene količine kave

Uz pravilnu prehranu potrebni su i dodaci prehrani u obliku vitamina i minerala. Na prvom mjestu je kalcij, kojeg se mlijekom kod dojenja luči velika količina. Ako ga u hrani nema dovoljno, dojilja ga uzima iz kostiju, pa je to jedan od faktora koji poslije može uzrokovati osteoporozu.

>> Debele laži o mršavljenju

>> VIDEO: Zablude o mršavljenju i dijetama

Kako 3 tjedna nakon poroda ne morate polugole zabacivati bokovima na modnoj pisti niti uvježbavati plesnu ulogu za koju očekujete dugo priželjkivanog Oscara, opustite se. Upoznavajte se sa svojom bebom, neopterećeno se i zdravo se hranite i u razumnom ćete roku vratiti svoje tijelo koje ste imali prije nego li je oplemenjeno majčinstvom.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju