Iako treba pripaziti kada i koliko ga pijemo, mlijeko je itekako ukusna i zdrava namirnica koja je dio raznovrsne prehrane. Danas na tržištu osim kravljeg postoje i razne druge vrste mlijeka, blagotvorne za intolerantne na laktozu i sklone alergijama

Za gotovo svakoga: Mlijeko životinjskog podrijetla
Mlijeko i mliječni proizvodi daju nam veliku količinu hranjivih tvari poput bjelančevina i lako probavljivu mast, šećer, mineralne tvari, lipide te vitamine A i D.

Ovčje mlijeko bogatije je proteinima od kravljeg mlijeka. Kozje mlijeko je po sastavu vrlo slično kravljem, ali se brže probavlja i apsorbira u organizam i ne sadrži folnu kiselinu, dok jedino kobilje mlijeko sadrži vitamin C, pa se koristi čak i u ljekovite svrhe. No mlijek sadrži laktozu što kod osoba koje je ne mogu probaviti može uzrokovati tegobe.

>> 4 namirnice zbog kojih izgledamo deblji nego što jesmo

Alternativa bogata proteinima: Sojino mlijeko
Sojino je mlijeko odličan oblik konzumiranja mahunarke soje. Lako je probavljivo, obiluje bjelančevinama, ugljikohidratima i kvalitetnim masnoćama i nema kolesterola.

Ova je namirnica odlična za čitavu populaciju, posebno za ljude koji su intolerantni na laktozu i imaju problema s probavom.

Danas na tržištu osim kravljeg postoje i razne druge vrste mlijeka, blagotvorne za intolerantne na laktozu i sklone alergijama

Za one sklone alergijama: Rižino mlijeko
Riža je namirnica koja dokazano najrjeđe izaziva alergije, a tisućama je godina bila glavna hrana mnogim narodima.

Rižino mlijeko bogat je izvor lako probavljivih složenih ugljikohidrata, ne sadrži zasićene masnoće niti kolesterol.

Za one s visokim kolesterolom u krvi: Zobeno mlijeko
Redovito korištenje zobenog mlijeka u prehrani smanjuje razinu masnoće i kolesterola u krvi, što osim sjajnog okusa, može biti dodatan argument za korištenje.

Zobeno je mlijeko gušće od rižinog i sojinog, može ga se naći bez ikakvih dodataka i sjajno se kombinira u slatkim ili slanim jelima: spomenimo samo kavu od žitarica, palačinke ili guste juhe od povrća.

Za one na dijeti: Bademovo mlijeko
Ova vrsta mlijeka ne može se naći na policama trgovina, ali se zato lako može pripremiti kod kuće. Blago slatkasti i s prepoznatljivim okusom ovog orašastog voća, ovaj je napitak bogat je kalcijem i vitaminom D, ali je siromašno proteinima.

Recept:
- pola šalice običnih badema (neprženih, neslanih)
- 2 šalice vode (i više prema potrebi)
- sol, med, ekstrakt vanilije prema želji

Oguljene bademe stavite u mlinac (blender), dodajte šalicu vode i meljite oko 5 minuta velikom brzinom dok ne dobijete ravnomjernu gustu smjesu. Ulijte preostalu šalicu vode, a prema želji dodajte još vode i procijedite. Ostatak od badema posušite kako biste ga mogli koristiti za kolače.

Kako bi mlijeko bilo ukusnije rashladite ga prije upotrebe. Možete ga začiniti s nekoliko zrnca soli, medom ili ekstraktom od vanilije. U hladnjaku može biti nekoliko dana.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju