.

5 moćnih žitarica za kojima žudi vaše tijelo

Pomalo zaboravljena zrna žitarica koja su bila temelj ishrane naših starih, vraćaju su u ishranu na velika vrata zahvaljujući bogatstvu nutritivnih vrijednosti. Iako baš i nisu primamljivog izgleda, njihova ljekovita svojstva svrstavaju ih u prehrambene junake modernoga doba

Autor : Zadovoljna Objavljeno: 9.11.2012 / 09:12

HELJDA
Visoka prehrambena vrijednost nutrijenata razlog je zbog kojeg bi se heljda svakodnevno trebala naći na tanjuru. Bogata je ugljikohidratima, sadrži sporo probavljivi škrob i jedan je od najboljih izvora bjelančevina.

>>Bundeva: 6 blagodati kraljice jeseni

Za obilan i zdrav doručak u zdjelicu dodajte zob, amarant i proso (Foto: Guliver/Thinkstock)

Za obilan i zdrav doručak u zdjelicu dodajte zob, amarant i proso (Foto: Guliver/Thinkstock)

Zrno heljde sadrži antioksidant rutin koji liječi od hipertenzije , a koristi se kao prevencija kod dijabetesa i reumatizma te jača memoriju.

"Jedno zrno amaranta sadrži dvaput više kalcija od mlijeka i tri puta više vlakana od pšenice"

Priprema: Na šalicu heljde dodajte dvije šalice vode i kuhajte 15 do 20 minuta. Možete ju poslužiti kao prilog ili kao nadjev sarmi, musaki i savijači.

JEČAM
Žitarica koja obiluje mineralima: kalijem, fosforom, magnezijem, željezom, cinkom, selenom omiljena je u prehrani sportaša, a ono što ju čini posebnom je sadržaj od čak 35 posto nezasićenih masnih kiselina koje smanjuju kolesterol u krvi.

Od ječma se pravi slad koji zamjenjuje šećer, idealan je kao zamjena za kavu i od njega se pravi pivo. Od ječmenog slada dobiva se brašno visoke hranjive vrijednosti koje obiluje vitaminom B12.

Priprema:
Na šalicu ječma koja sadrži tek 105 kalorija stavite tri šalice vode i kuhajte oko 90 minuta, možete ga koristiti kao dodatak u varivima, salatama a najviše koristi vašem organizmu dati će ukoliko ga konzumirate za doručak.

>>5 namirnica koje su gozba za vaše kosti

PROSO
Žitarica iznimno bogata željezom i magnezijem pripada alkalnoj skupini hrane zbog čega je lako probavljiva. Sadrži serotonin koji potiče dobro raspoloženje, obiluje niancinom koji smanjuje razinu lošeg kolesterola, ima visoka antioksidativna svojstva i izrazito je bogat proteinima.

Proso se može pripremiti u obliku kaše ili kao osnova za ukusne kreme i pudinge što ga čini idealnim u prehrani djece.

Priprema: Jednu šalicu prosa kuhajte oko 30 minuta u tri šalice vode, skuhanim ga možete čuvati u hladnjaku te koristiti kao dodatak salatama, juhama i doručku.

Jedno zrno amaranta sadrži dva puta više kalcija od mlijeka

Jedno zrno amaranta sadrži dva puta više kalcija od mlijeka

AMARANT
Ime ove žitarice potječe od grčke riječi besmrtan što dovoljno govori o njezinoj snazi i vrijednostima. Obiluje bjelančevinama, a jedno zrno amaranta sadrži dvaput više kalcija od mlijeka i tri puta više vlakana od pšenice.

Amarant ne sadrži gluten i spada u niskoalergente zbog čega je idalan za dohranu beba koje njegova kuhana sitna zrnca mogu lako prožvakati.

Priprema: Jednu šalicu amaranta kuhajte u tri šalice vode oko 30 minuta. Dodajte ga u variva od povrća, salate ili ga pomiješajte sa rižom i prosom te servirajte kao prilog uz glavna jela.

ZOB
U ishrani koja nosi predznak zdravo zob je neizostavna namirnica koja se zbog velike količine bjelančevina svrstava u najhranjivije žitarice. Bogata je vlaknima koja utječu na smanjenje kolestreola u krvi te poboljšanje probave, jedan je najboljih izvora kalcija, kalijevih soli, škroba i šećera.

Potiče rad mozga, rast kod djece i jača mišićnu masu, njezini ugljikohidrati lako se probavljaju i sporo ulaze u krv zbog čega osigurava stalan izvor energije bez naglih promjena šećera i hipoglikemičnih stanja.

Priprema: Jednu šalicu zobi kuhajte u tri puta više vode oko sat vremena, koristite ju kao dodataka salatama, varivima ili kao nadjev za meso.
 

Zadovoljna.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Zadovoljna.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Zadovoljna.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se