Bliži se premijerna izvedba baletne bajke "Orašar" zagrebačkog HNK-a, čiju koreografiju i režiju potpisuje Vladimir Malakhov.

Galerija

Čarobno inovativno čitanje jednog od najljepših djela klasične baletne umjetnosti zakazano je za 29. studenog, a predstava za koju se uvijek traži karta više savršen je uvod u blagdansko razdoblje.

Kako je ranije rekla intendantica Dubravka Vrgoč, "Orašar" je na neki način i zaštitni znak Hrvatskog narodnog kazališta, u kojem je prvi put postavljen 1931. godine u režiji i koreografiji Margarete Froman, rusko-hrvatske balerine, pedagoginje i koreografkinje.

"Orašar": 10 zanimljivosti o baletu nadahnutom dirljivim događajem

Nova sezona u zagrebačkom HNK: Bogati program s rekordnih 20 izvedbi omiljenog Orašara

Ove će godine publika u HNK-u imati priliku gledati jednog novog i drugačijeg "Orašara", a zbog velikog interesa za ovaj balet, koji iz godine u godinu samo raste, najavljeno je čak 20 izvedbi u kojima će se izmjenjivati različite postave vrhunskih baletnih prvaka i solista ansambla Baleta HNK-a Zagreb.

Dok svi oni koji imaju kartu za ovogodišnjeg "Orašara" čekaju svoju čarobnu večer u zagrebačkom kazalištu, mi smo zavirili u kostimiranu generalnu probu novog i još čarobnijeg "Orašara". Mali dio te čarolije pogledajte u našoj galeriji.

JEDAN OD NAJPOPULARNIJIH BALETA NA SVIJETU

Priču o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar - drvenog orašara kojim se razbijaju orasi, te s njime proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, ne voli samo hrvatska publika nego i čitav svijet. Radi se o jednom od najpopularnijih i najizvođenijih baleta na svijetu.

Ovaj 71. balet ruskog skladatelja Petra Iljiča Čajkovskog temelji se na djelu njemačkog pisca E. T. A. Hoffmana "Orašar i kralj miševa".

Zanimljivo je da prvom izvedbom baleta, u prosincu 1892. godine u Marijinskom teatru u Sankt-Peterburgu, kritičari nisu bili impresionirani i sve je sugeriralo da pred tim baletom, koji danas obožava čitav svijet, nije svijetla budućnost.

No nakon produkcije rusko-američkog koreografa Georgea Balanchinea za njujorški balet 1954. godine "Orašaru" je porasla popularnost, a do kraja 1960-ih imao je status glavnog baleta blagdanskog doba koji nije izgubio do današnjeg dana.