Bliži se premijerna izvedba baletne bajke "Orašar" zagrebačkog HNK-a, čiju koreografiju i režiju potpisuje Vladimir Malakhov.
Čarobno inovativno čitanje jednog od najljepših djela klasične baletne umjetnosti zakazano je za 29. studenog, a predstava za koju se uvijek traži karta više savršen je uvod u blagdansko razdoblje.
Kako je ranije rekla intendantica Dubravka Vrgoč, "Orašar" je na neki način i zaštitni znak Hrvatskog narodnog kazališta, u kojem je prvi put postavljen 1931. godine u režiji i koreografiji Margarete Froman, rusko-hrvatske balerine, pedagoginje i koreografkinje.
Ove će godine publika u HNK-u imati priliku gledati jednog novog i drugačijeg "Orašara", a zbog velikog interesa za ovaj balet, koji iz godine u godinu samo raste, najavljeno je čak 20 izvedbi u kojima će se izmjenjivati različite postave vrhunskih baletnih prvaka i solista ansambla Baleta HNK-a Zagreb.
Dok svi oni koji imaju kartu za ovogodišnjeg "Orašara" čekaju svoju čarobnu večer u zagrebačkom kazalištu, mi smo zavirili u kostimiranu generalnu probu novog i još čarobnijeg "Orašara". Mali dio te čarolije pogledajte u našoj galeriji.
JEDAN OD NAJPOPULARNIJIH BALETA NA SVIJETU
Priču o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar - drvenog orašara kojim se razbijaju orasi, te s njime proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, ne voli samo hrvatska publika nego i čitav svijet. Radi se o jednom od najpopularnijih i najizvođenijih baleta na svijetu.
This browser does not support the video element.
Ovaj 71. balet ruskog skladatelja Petra Iljiča Čajkovskog temelji se na djelu njemačkog pisca E. T. A. Hoffmana "Orašar i kralj miševa".
Zanimljivo je da prvom izvedbom baleta, u prosincu 1892. godine u Marijinskom teatru u Sankt-Peterburgu, kritičari nisu bili impresionirani i sve je sugeriralo da pred tim baletom, koji danas obožava čitav svijet, nije svijetla budućnost.
No nakon produkcije rusko-američkog koreografa Georgea Balanchinea za njujorški balet 1954. godine "Orašaru" je porasla popularnost, a do kraja 1960-ih imao je status glavnog baleta blagdanskog doba koji nije izgubio do današnjeg dana.