10 zapovijedi za trajni gubitak kilograma

Podijelite na

Prije nego što se krenete s planom gubitka kilograma, treba se prisjetiti da ono ne smije biti reakcija na dugotrajno posramljivanje, već želje da budete zdraviji i sretniji

Autor : Zadovoljna Objavljeno: 25.3.2017 / 08:54

Važite se svaki dan

Važite se svaki dan (Foto: Shutterstock)


6. Ne preskačite obroke

Loša dijeta ograničava veliki broj namirnica te vam nudi brži gubitak kilograma. No kako vas ona ne uči da jedete zdravije, da prilagođavate svoje porcije niti da se bavite uzorkom prejedanja, kilogrami se vrlo brzo vrate.

Što vas dijeta više ograničava u prehrani, to su veće šanse da ćete sagorjeti mišiće kako biste nadoknadili energiju, tvrdi profesor Louis Aronne. Zapravo ne gubite masnoće već mišiće, zbog čega je mršavljenje samo iluzija uspjeha.

"'Najbolje je sjesti za stol svaki put kada idete jesti. Isključite računalo ili televizor. Odložite mobitel i pogledajte u hranu. Pomirišite je. Žvačite sporo i na stavljate zalogaj na vilicu dok niste progutali zalogaj. Istraživanja su pokazala da ljudi koji unose hranu na ovaj način po obroku unesu 30 posto manje hrane nego primjerice oni koji su tijekom ručka bili zaokupljeni slušanjem audio knjiga. '"

Ovisno o tome koliko kilograma želite izgubiti i koliko hrane trenutno jedete, pokušajte smanjiti unos za 500 do 1000 kalorija kroz dan (hranom i vježbanjem). S prehranom od 1500 kalorija nećete skapavati od gladi, a vidjet ćete rezultate zbog kojih ćete biti motivirani za ostvarenje svog cilja.

7. Važno je i kako jedete
Da bi mozak registrirao da ste siti, potrebno je fokusirati se na ono što jedete. Fizička zasićenost je usko povezana s psihološkim zadovoljstvom, kaže Beck Busis. Ljudi mi često govore kako im je teško držati dijetu jer vole hranu, ali se nikad na nju ne koncentriraju. Obično jedu dok gledaju televiziju, čitaju, voze ili rade. Zbog toga pojedu više hrane nego što bi trebali.

Da bi spriječili ove posljedice, najbolje je sjesti za stol svaki put kada idete jesti. Isključite računalo ili televizor. Odložite mobitel i pogledajte u hranu. Pomirišite je. Žvačite sporo i na stavljate zalogaj na vilicu dok niste progutali zalogaj. Istraživanja su pokazala da ljudi koji unose hranu na ovaj način po obroku unesu 30 posto manje hrane nego primjerice oni koji su tijekom ručka bili zaokupljeni slušanjem audio knjiga.

8. Važite se redovito
Vaganje je najbolji dokaz je li se isplaćuju vaši napori za mršavljenjem, tvrdi Beck Busis. Potvrđuje to i studija sa sveučilišta u Cornellu iz 2015. godine koja je pokazala da su ljudi gubili više kilograma kada su se vagali svaki dan, ali i da su bili bolji u održavanju svoje tjelesne mase.

Najbolje bi bilo da se važete svaki dan u isto vrijeme kako bi dobili najbolje rezultate. Ako kroz tjedan primijetite da ste se udebljali kilogram ili dva, ne paničarite odmah. Razlog za to može se skrivati u višku soli koju ste konzumirali večer ranije ili pojavi mjesečnice. Brojka bi se trebala vratiti na staro kroz nekoliko dana. Ako se pak brojke penju, možda je vrijeme da učinite nešto po tom pitanju.

9. Stres i nesanica su vaši neprijatelji
Kada ste umorni i razdražljivi tijelo proizvodi više hormona stresa – kortizola, koji može izazvati napade gladi, kaže psiholog Robin Frutchey. Manjak sna uz to povećava razine hormona grelina koji je povezan s gladi, te suzbija leptin koji signalizira da ste siti.

Studija objavljena u časopisu Canadian Medical Association pokazala je da su ljudi na dijeti koji su spavali samo pet i pol sati po noći tijekom dva tjedna izgubili 55 posto manje masnoće te bili gladniji od ispitanika koji su spavali osam i pol sati svake noći.

Upravo zato važno je osigurati si kvalitetan san, te svake noći spavati barem sedam sati. Kvalitetan san podrazumijeva spavanje na dobrom madracu i krevetu, ali i u okruženju gdje vas nitko ne ometa hrkanjem, lajanjem ili na neki drugi način.

10. Stagnacija u mršavljenju je normalna pojava
Kako mršavite, tijelo ispušta sve manje hormona leptina. Ako izgubite 10 posto ukupne tjelesne težine, produkcija leptina se smanjuje za 50 posto, upozorava dr. Aronne. Mozak je programiran da spriječi daljnji gubitak energije, pa vašem tijelu govori da mora više jesti i sagorijevati manje kalorija. Iz ovoga razloga dolazi do stagnacije u mršavljenju koja može obeshrabriti mnoge.

Ako dosad niste probali trening snage, sad je pravi trenutak da počnete. Izgradnja mišića pomaže ubrzavanju metabolizma te nadvladavanju stagnacije u gubitku kilograma. Uključite u svoju rutinu nove poteze ili veći intenzitet vježbanja, a možete smanjiti unos hrane za još stotinu kalorija.

Pročitajte i prvih pet zapovijedi za gubitak kilograma s kojima ćete dobiti tijelo iz snova.

Zadovoljna.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Zadovoljna.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Zadovoljna.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se