Nedavno istraživanje provedeno u Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice pokazalo je kako je 76,1 posto žena nezadovoljno vlastitim tijelom u prvoj godini nakon poroda.

Zabrinute ovom brojkom, tri psihologinje koje čine autorski tim PSIDACTA u suradnji s portalom Supermame pokrenule su kampanju #jermenosiš s ciljem međusobnog ohrabrivanja u prepoznavanju sposobnosti vlastitog tijela i svih njegovih karakteristika, ne samo onih estetskih.

Želja psihologinja okupljenih u PSIDACTI je svojim znanjem iz prakse majkama i očevima olakšati često izazovan put roditeljstva, a djeci omogućiti što suosjećajnije, toplije i podržavajuće djetinjstvo. Stoga se u sklopu kampanje #jermenosiš od proteklog tjedna na Instagram profilima PSIDACTA i Supermame dijele objave koje progovaraju o važnim temama vezanim uz percepciju ženskog tijela.

Trudnica Tijelo nakon porođaja: Promjene o kojima se žene srame govoriti

Sa sviješću da je skoro svaka žena, bila ona majka ili ne, u jednom periodu svoga života imala kompleksan odnos s estetskim karakteristikama vlastitog tijela, psihologinje su ovom kampanjom nastojale stvoriti novi kontekst za dijalog i potaknuti žene na razmišljanje o tome na što sve mogu biti ponosne vezano za svoje tijelo, što je ono izdržalo i kroz što ih je sve nosilo. Time su željele poručiti da je uloga tijela mnogo značajnija od isključivo fizičkih karakteristika kojim se ono kod žena najčešće opisuje.

Kampanja #jermenosiš pokrenuta je za podizanje svijesti o pitanjima ženskog tijela Kampanja #jermenosiš pokrenuta je za podizanje svijesti o pitanjima ženskog tijela (Foto: PSIDACTA)

Smatramo da je naše tijelo mnogo zaslužnije od onoga što mu svakodnevno pripisujemo i da je vrijeme da maknemo fokus s ljepote. Prepoznajmo što nam tijelo sve pruža. Od prvih koraka, prve menstruacije, trudnoće, poroda, dojenja, od stresnih dana, prekida i bolesti, ali i užitka i radosti, naše tijelo nas nosi. Stoga smo osmislile ime kampanje #jermenosiš, kao svojevrsni znak zahvalnosti zbog svega što nam ono omogućuje, izjavile su psihologinje Tea Klepac i Iva Gregov.

Trudnica Drugo stanje: Što je "trudnički mozak" i kako utječe na život trudnice?

U medijima se do sada mnogo raspravljalo o tome kakvo tijelo je više ili manje lijepo, što je privlačno ili neprivlačno. Ovom kampanjom se nastojala pružiti potpuno nova perspektiva. To su prepoznale i podržale mnoge žene koje su tijekom trajanja kampanje na društvenim mrežama dijelile svoja osobna iskustva i promišljanja, te su bile potaknute drugačije gledati na vlastito tijelo.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju