Photoshop je u posljednjih dvadesetak godina postao sastavni dio svakodnevnog života. Ovaj računalni program najčešće se koristi u marketinške svrhe kako bi uklonio bore s lica modela, smanjio im struk, povećao grudi ili usne, odnosno “prodao” javnosti pojedini proizvod uz pomoć nestvarnih prikaza savršenstva.

Galerija

Ne samo da su takve fotografije velika laž, već stvaraju i pritisak među osobama, a najčešće mladim djevojkama, da se prilagode tim nerealističnim očekivanjima što dovodi do niskog samopouzdanja, iskrivljene slike o vlastitom tijelu, poremećaja u prehrani i drugih negativnih pojava.

Srećom, neki su brendovi odlučili tome stati na kraj. Prestali su koristiti Photoshop ili ga koriste u vrlo ograničenoj mjeri jer ne žele obmanjivati javnost u prezentaciji svojih proizvoda i usluga.

Modni brend Asos zna da su strije uobičajena pojava. Upravo zato ne osjećaju potrebu da ih uklanjaju s fotografija modela u kupaćim kostimima. Za svoju transparentnost dobivaju pohvale već godinama i ne planiraju ukinuti ovu praksu u poslovanju.

Strije su sasvim normalna pojava i zato ih Asos ne skriva na modelima u ponudi svojih kupaćih kostima
Strije su sasvim normalna pojava i zato ih Asos ne skriva na modelima u ponudi svojih kupaćih kostima (Foto: Profimedia.hr /Internetske stranice proizvođača)

Novozelandski brand Lonely Label koji prodaje intimno rublje i kupaće kostime prikazuje kako njihovi proizvodi stoje na ženama bez obzira na njihovu veličinu ili godine. Ne trude se računalnim trikovima sakriti niti intimne dijelove tijela koje su u (polu)prozirnim kreacijama itekako vidljive.

Iako se fotografije Ashley Graham često retuširaju, plus size manekenka je velika zagovornica prikazivanje ženskih tijela bez pomoći Photoshopa. Možda su fotografije brenda kupaćih kostima Swimsuits for All čija je ona zaštitno lice dorađene na računalu, no ona uvijek “pravu istinu” prikazuje na svojem Instagramu.

Zavirite u našu fotogaleriju i pogledajte neke poznate brendove koji su rekli zbogom pretjeranom korištenju Photoshopa u marketinške svrhe.

Pogledajte i:

Od 147 do 367 kuna: 10 proljetnih haljina iz H&M-a u velikim konfekcijskim brojevima