Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Posao & obitelj

Kako će sve izgledati: Pročitajte detaljne upute za rad vrtića i škola

30-04-2020 Piše Zadovoljna.hr
komentari

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije koronavirusa u vrtićima i osnovnim školama.

Podsjetimo, povratak djece u vrtiće i niže razrede osnovne škole predviđen je za 11. svibnja, a u uputama se, između ostalog, navodi kako "boravak u vrtićima i školama potencijalno može predstavljati veći rizik za zarazu djece s COVID-19 nego je to obiteljski dom odnosno kućanstvo, posebno ako su ukućani uključeni u takav tip dnevnih obaveza da mogu dosljedno izbjegavati situacije povećanog rizika za zarazu COVID-19".

U trendu Elin Kostelić na premijeri kratkometražnog filma svog supruga Ivice Kotelića 'Freedom' - 3 Stajling za premijeru Elin Kostelić: Mala crna haljina i obične gležnjače za izdanje koje slavi jednostavnu eleganciju Jadranka Sloković uvijek besprijekorna Gotovo 10 tisuća čitateljica odabralo najbolje odjevenu hrvatsku modnu ikonu 60 plus Franka Batelić uvijek privlači pažnju svojim modnim izborima A tako je šik Savršen kaput za zimu u kojem vam neće biti hladno, a ima ga i Franka Batelić

Boravak u vrtićima i školama potencijalno može predstavljati veći rizik za zarazu djece s COVID-19 nego je to obiteljski dom odnosno kućanstvo. Djeca s kroničnim bolestima ili u doticaju s kroničnim bolesnicima

Preporučuje se ostanak kod kuće djece i osoblja/djelatnika s kroničnim bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, dijabetesom, malignim bolestima, imunodeficijencijama,djece s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima) kao i djece čiji roditelji/skrbnici ili ukućani imaju jednu od navedenih bolesti.

Hoćete li od 11. svibnja slati djecu u vrtiće i škole?

glasova:
Ako ukućani osoblja/djelatnika imaju jednu od navedenih bolesti ili su starije životne dobi (65 i više godina), osoblje/djelatnici se tijekom boravka kod kuće pridržavaju mjera fizičkog razmaka u donosu na ukućane kao i pojačane higijene, radi zaštite ukućana.

Ostanak kod kuće kada je to moguće

Također potičemo ostanak kod kuće sve djece za koju se to može osigurati, s obzirom da broj djece u vrtićima i školama može biti takav da se mjere fizičkog razmaka u tim kolektivima neće moći poštovati.

Budući da će se nastava na daljinu i dalje održavati, potičemo nastavak obrazovanja djece razredne nastave od kuće, u svim situacijama kad je to moguće.

Slika nije dostupna Loši "odgajatelji": Razlozi zbog kojih ćete dobro razmisliti hoćete li dijete staviti pred ekran Slika nije dostupna Ranko Rajović: Domišljate igre s kojima ćete klincima ispuniti vrijeme daleko od ekrana

Fizičko udaljavanje od 2 metra

Rad ustanove neophodno je organizirati na način da se osigura u što većoj mjeri socijalno distanciranje (fizički razmak) kao i pojačana osobna higijena i higijena prostora. Fizički razmak od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru posebno provode djelatnici u odnosu na druge djelatnike, te se navedeni fizički razmak preporuča održavati kada je god moguće između djelatnika i djece, s iznimkom njege djeteta koja se provodi u što kraćem vremenu.

U istom zajedničkom prostoru (primjerice zbornica) djelatnici održavaju fizički razmak od 2 metra, te se sastanci, dogovori i edukacije djelatnika odvijaju e-komunikacijom ili telefonom, a ulazak roditelja u ustanovu treba izbjeći kad je god moguće.

U istom prostoru u isto vrijeme smiju boraviti isključivo djeca i odgajatelj/nastavnik iz iste odgojno-obrazovne grupe.

Fizički razmak kao i pojačanu osobnu higijenu djece neophodno je poticati ali treba očekivati da će kod provedbe neminovno dolaziti do određenih odstupanja uslijed razvojnih značajki pojedinih dobi koje karakterizira:

  −istraživanje prostora i predmeta koji okražuju dijete (u određenoj dobi stavljanje u usta ruku i predmeta)

znatiželja u odnosu na druge osobe/drugu djecu

nerazumijevanje uputa

nepoštovanje uputa, motorička nespretnost i nedoraslost

motorički nemir i potreba za kretanjem.

Potiče se ostanak kod kuće sve djece za koju se to može osigurati, s obzirom da broj djece u vrtićima i školama može biti takav da se mjere fizičkog razmaka u tim kolektivima neće moći poštovati. Organizacija rada s djecom

Boravak u vrtićima i školama neophodno je organizirati na sljedeći način:

- Odgojno-obrazovne skupine djece s manjim brojem uvijek iste djece (po mogućnosti do 9 djece u grupi i jedan odgajatelj/nastavnik što ukupno daje po mogućnosti 10 osoba – nakon formiranja skupine djece, 14 dana od početka primjene ovih uputa uključujući neradne dane, ne primaju se nova djeca u skupinu).

- Za jednu grupu djece brine jedan odgajatelj/nastavnik odnosno dva (u slučaju produženog boravka u školi odnosno u popodnevnoj smjeni u dječjem vrtiću) bez "preklapanja".

- Izbjegava se fizički kontakt (bliski kontakt) djece iz jedne odgojno-obrazovne skupine s drugom djecom, roditeljima/starateljima druge djece i drugim djelatnicima ustanove.

- Svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji.

- Odgajatelj/nastavnik s djecom provodi što je više moguće vremena na otvorenom.

- Krevetići za dnevni odmor djece, stolovi za jelo i školske klupe razmiču se tako da djeca leže odnosno sjede na udaljenosti od 2 metra i to svako dijete uvijek na istom mjestu.

Rad ustanove neophodno je organizirati na način da se osigura u što većoj mjeri socijalno distanciranje (fizički razmak) kao i pojačana osobna higijena i higijena prostora. Organizacija prostora

Preporučene značajke prostorije u kojoj boravi jedna odgojno-obrazovna grupa djece (učionica ili drugi odgovarajući prostor, primjerice sportska dvorana):

prostorija što veće površine i visine, prozračna i osunčana (odgovarajući izvor dnevnog svjetla)

• prostorija je vratima odvojena od prostorija u kojima borave druge skupine

• prostorija se može dobro provjetriti vanjskim zrakom

• u neposrednoj blizini prostorije je toalet koji koristi isključivo ta odgojno-obrazovna grupa

• u prostoriji je potrebno organizirati prehranu djece (obroci se mogu dostaviti u prostoriju te konzumirati u prostoriji), tako da osoba koja donosi hranu ostavi hranu na kolicima ili sl. ispred ulaza u učionicu/skupine te odgajatelj/učitelj unosi hranu u prostoriju u kojoj borave djeca, hrana mora biti unaprijed podijeljena u porcije

• prostorija ima direktan izlaz na veću terasu, balkon ili, ako je moguće, dvorište

izbjegava se svaki ulazak drugih osoba (primjerice zbog čišćenja, popravka ili donošenja hrane) u prostoriju tako dugo dok su djeca u prostoriji

prolazak kroz zajedničke prostorije treba izbjegavati i skratiti na minimum, a ako je navedeno neophodno, prolaz kroz zajedničke prostorije organizira se tako da u isto vrijeme prolaze djeca i odgajatelj/nastavnik iz jedne odgojno-obrazovne skupine, dok druge osobe ne prolaze u isto vrijeme, uz poticanje djece da kod takvih prolaza ne dotiču površine ili predmete.

Ostatak uputa možete pročitati OVDJE.

Pročitaj još
Pročitaj još