Bilo je izazovno i dosta velik rizik ostaviti siguran posao, ali nekad u životu jednostavno se tako mora kako bismo otkrili svoje zakopane talente i sposobnosti koje nam je Bog svima usadio.
Vjera je ono što nas je uvijek guralo naprijed i svoju snagu obnavljamo u molitvi i sakramentalnom životu. To nam je davalo snagu u teškim trenutcima i odlukama koje smo morali donijeti. Znali smo da će nam Bog providjeti sve ono što nam je potrebno kako bismo pobijedili teške trenutke koji su nas snašli.
Brend Pola srca pokrenuli su supružnici Ana i Marko Ravlić iz Čazme (Foto: Pola srca)
Od početka naš je cilj bio da radimo po zakonu, da svaki kupac dobije ono što je htio, da bude zadovoljan i uvijek smo spremni za dogovor ako se nekom nešto ne sviđa ili ne zadovoljava njegov stil. Vjerujem da su ljudi to prepoznali i zato nam daju svoje povjerenje i podršku, govori Ana Ravlić, vlasnica brenda Pola srca. Ana i njezin suprug Marko brend su pokrenuli 2021. godine, a sve je počelo kao hobi kad je Ana počela izrađivati kao poklone za svoje najbliže. Svidjela joj se ideja da može oslikati šalicu po svojoj želji i još k tome ispisati citat upućen osobi kojoj poklanja. Prva šalica bila je za njezinu prijateljicu, a zatim i za mamu za Majčin dan, obje su bile oduševljene i tako je došla na ideju da ih radi i za razne druge prigode.
Kako smo tada bili u jednom teškom životnom razdoblju, motiviralo me crtati vjerske motive i pisati vjerske citate, poruke nade, citate svetaca koji su nama u tim teškim trenutcima bili snaga i davali nadu da ćemo proći teškoće koje su nas čekale, ističe.
Na tržištu je danas mnogo brendova koji se bave izradom i oslikavanjem keramike, a ono po čemu se brend Pola srca ističe jest to što rade personalizirane proizvode po narudžbi s motivima po želji, bojom ručkica po želji, vrstom i veličinom šalica te citatima prilagođenim prigodi za koju se poklanja.
Više su bazirani na izradu servisa od šest ili više komada nego na prodaju pojedinačnih komada (Foto: Pola srca)
Dosta boja kojima oslikavaju šalice i tanjuriće također miksaju sami kako bi dobili nijanse koje se uklapaju u svaki ambijent. Također, više su bazirani na izradu servisa od šest ili više komada nego na prodaju pojedinačnih komada. Oslikavaju gotove bijele keramičke šalice i tanjuriće s bojama za keramiku koje se nakon nanošenja suše i zatim peku.
Pomalo su započeli i s izradom vlastitih proizvoda i suvenira te se nadaju i to ponuditi u prodaju u budućnosti kada se usavrše. Zasad ih poklanjaju dragim osobama dok se ne usavrše u izradi.
Za naziv brenda Pola srca inspiracija je bila Anina i Markova kći Marija, koja je rođena s teškom srčanom greškom HLHS, ili laički rečeno ima samo polovicu srca. Zbog brige i njege o Mariji morali su oboje prilagoditi vrijeme i poslove kako bi mogli život uskladiti s kontrolama, vježbama, operacijama i da obitelj ostane na okupu u svim tim situacijama.
Brend Pola srca pokrenuli su supružnici Ana i Marko Ravlić iz Čazme (Foto: Pola srca)
Marija je sada stabilno i ove godine krenula je u malu školu.
Prati je veliki tim liječnika jer ima više dijagnoza i ide na vježbe i sve što je potrebno da bi živjela što kvalitetnije. Što se tiče pomoći, uskaču nam i najstarije kćeri Dorotea i Klara u nabavi šalica, oslikavanju nekih motiva, vođenju stranice na Instagramu, a i čuvanju mlađih kada nam je napeto s narudžbama i, eto, mogu reći da smo baš obiteljski posao i nadam se da će neke od njih s vremenom ozbiljnije ući u posao.
Inače, i još jedna od naših kćeri, najmlađa Brigita, također ima srčanu manu koja nije tako komplicirana kao Marijina, ali također treba operaciju kojoj je nedavno bila podvrgnuta i dobro se oporavlja. Tako smo se i odlučili za otvaranje obrta i bez obzira na sve moguće rizike i strah od neuspjeha upustiti se u ovu pustolovinu, podijelila je s nama mama Ana Ravlić.
Najprije je ona sama bila u tome, ali kako se opseg posla povećavao, suprug se priključio i počeli su raditi sve zajedno te je muž dao otkaz na poslu kako bi se mogli u potpunosti posvetiti radu u obrtu. Posao su raspodijelili prema svojim sposobnostima i talentima i sada su tim koji se nadopunjuje te dosta uče jedno od drugoga.
'Kako smo tada bili u jednom teškom životnom razdoblju motiviralo me crtati vjerske motive i pisati vjerske citate, poruke nade' (Foto: Pola srca)
Šalice nabavljaju od raznih proizvođača, gledaju da imaju raznoliku ponudu, veličine i oblike. Neke modele nabavljaju iz inozemstva jer u Hrvatskoj nisu našli željene oblike i količine. Šalice najprije peru, zatim čiste da otklone tragove prstiju i masnoću, onda slijedi proces farbanja ručkica u željene boje. To je najduži dio posla jer se boja nanosi u tri sloja, a između toga se suši. Zatim se crtaju motivi te ispisuje tekst. Sve rade bojom i to je zahtijevalo dosta vježbe.
Zatim slijedi faza sušenja boje te slikanja kupcu da vidi je li zadovoljan i ako jest, onda se boja zapeče da bi se fiksirala na šalicu. Nakon pečenja šalice se opet peru i zatim slijedi pakiranje i izrada naloga za prikup od dostavne službe.
U ponudi imaju raznolike motive i citate, a većina narudžbi dolazi kao želja kupca. Nađu se tu tako motivi koji su pomno izabrani za neke mladence kao vjenčani poklon ili slične prigode.
Hrvatski brend Pola srca ima prekrasne šalice i tanjuriće s toplim i inspirativnim natpisima (Foto: Pola srca)
Nedavno smo radili šalice s motivom pčelica za mladence koji se inače bave pčelarstvom i motiv masline za mladence koji žive u Dalmaciji. Kada se uz to još uklope stihovi pjesme s njihova prvog plesa, nastaje zaista unikatan i potpuno personaliziran poklon koji se ne zaboravlja. Takvi servisi zahtijevaju više vremena za izradu te je time i njihova cijena veća u odnosu na onu kada kupac traži jednostavnije motive tipa točkica, srca, cvijetića.
Uglavnom, pokušavamo zadovoljiti svačiji ukus i želju i financijsku mogućnost, opisuje Ana. Okvirne cijene za pojedinačne šalice su od 17 do 30 eura, ovisno o vrsti i detalju koji se crta, dok se cijene servisa od šest komada kreću od 70 do 100 eura, također ovisno o vrsti i motivima.
Kolekcije brenda Pola srca posebne su i po vrlo zgodnom detalju na tanjurićima, malom produžetku na koji se može staviti keksić ili kolačić, za grickanje uz kavu ili čaj.
Ana priznaje kako im je dugo trebalo da nađu neke fora vrste tanjurića s tim produžetkom, u Hrvatskoj ih nije bilo pa ih uzimaju iz inozemstva.
Za naziv brenda Pola srca inspiracija je bila Anina i Markova kći Marija koja je rođena s teškom srčanom greškom HLHS ili laički rečeno ima samo polovicu srca (Foto: Pola srca)
Prefora nam je bila ideja da se gostima uz kavu može servirati i keksić ili kolač na istom tanjuriću, nekako je simpatično i posebno i ljudi su tu ideju baš podržali i sve se više traži, dodaje. Sada već broje more pozitivnih poruka koje dobiju od kupaca, nakon što dobiju svoje šalice i tanjuriće i vide ih uživo. Ljudi emotivno reagiraju i puno ih puta dotaknu neke personalizirane poruke upućene im od njihovih bliskih osoba.
Toliko je tu priča, emocija da ja to mogu u knjigu pretočiti. Radili smo šalice s motivima Domovinskog rata za majku koja je izgubila sina, onda od unuke za baku s nekim prigodnim sličicama, šalice za roditelje koji su otišli u mirovinu, a iz Like su, pa su išli tako prilagođeni motivi. Onda za učitelje prilikom rastanka s porukama učenika, pa za tete u vrtiću s motivima skupine (bubamare, tratinčice, pčelice), pa za djevojačke s porukama prijateljica upućenima budućoj mladenki ili obrnuto.
Najviše je ipak onih koje idu za svadbeni poklon i toliko smo divnih poruka dobili od vlasnika i to nas uvijek razveseli. To nam je motivacija za dalje, otkriva Ana Ravlić te dodaje kako svoje šalice trenutačno ne šalju u inozemstvo jer su se dosta povećale cijene slanja pa za to traže adekvatno rješenje da bude na korist i njima i kupcima.
Supružnici Ana i Marko Ravlić iz Čazme krenuli su malim koracima, za kuhinjskim stolom i bez adekvatnog radnog prostora. Neko vrijeme radni stol bio im je u spavaćoj sobi, pa su se zezali kako je fora kad iz kreveta odmah u pidžami uskočiš na radno mjesto. Njihova poruka za one koji se žele upustiti u vlastiti posao jest da se ne boje rizika, da imaju čvrst i jasan plan o tome što žele i da se ne boje početnog uloga koji je potreban da bi se nešto pokrenulo. Bez toga nema početka i na tom ne treba štedjeti.
Hrvatski brend Pola srca ima prekrasne šalice i tanjuriće s raznim motivima i porukama (Foto: Pola srca)
Bili su to izazovni dani, ali tim malim koracima došli smo do toga da sada imamo vlastiti poslovni prostor od 90 kvadrata i sve potpuno opremljeno kako su zahtijevali uvjeti za otvaranje obrta. Ne treba se bojati neuspjeha jer i on je sastavni dio života, ni mi ne znamo dokad će naša priča i posao trajati, ali smo zahvalni na svakom danu i tako idemo dan po dan s nadom i vjerom.
U očima svijeta neuspjeh je imati bolesnu i nesavršenu djecu i mnogi to smatraju najvećom životnom kaznom, ali, evo, naša priča neka svima bude na ohrabrenje da se i neuspjeh može pretvoriti u uspjeh i iz vas izvući neku neopisivu snagu vjere za koju niste ni znali da je imate.
Kao što često pišemo na naše proizvode: 'Gore gledaj prema nebu i ne boj se!'
Šalice i tanjurići brenda Pola srca prava su mala remek-djela (Foto: Pola srca)
Prekrasne cvjetne šalice iz Čakovca za koje postoji lista čekanja +14
"Vi ste čudo": Genijalne šalice i kuglice za bor zadarskog brenda +18