Legendarni modni dizajner napustio nas je u 86. godini života. Karl Lagerfeld oduvijek je sve radio točno onako kako je želio, pa i onda kada je napustivši modnu kuću Jean Patou dvije godine proveo na plažama kako bi, prema vlastitim riječima, "studirao život".

Galerija +0 Karl Lagerfeld

Osim u dizajniranje Chanela, Fendija i vlastitog modnog brenda, Karl Lagerfeld u svojoj se karijeri uplitao u sve pore popularne kulture.

"Podiže prašinu" i sa samom godinom rođenja, za koju do danas nije sigurno je li 1933. ili 1938.
Njegova karijera započela je u njegovim ranim dvadesetima kada je na natječaju za dizajn kaputa osvojio drugo mjesto. Počeo je asistirati u Parizu kod Pierrea Balmaina, a zatim je sve dalje radio upravo onako kako je želio.

U nastavku pročitajte sedam stvari zbog kojih će Karl Lagerfeld uvijek biti drugačiji od drugih.

1. Za proljeće 1960. predstavio je do tada najkraće suknje u Parizu, što nije najbolje prihvatila ni kritika ni publika. U to vrijeme zvao se Roland Karl i radio je kao dizajner visoke mode za Jeana Patoua.

2. Od 1967. radi za modnu kuću Chloé, najprije kao freelancer. Za proljeće 1973. predstavio je "suknju iznenađenja" - toliko ležeran kroj do gležnja na kojem se nije vidjelo da su ustvari hlače.
Javnost ih je obožavala, a Karl je njezinu popularnost prokomentirao riječima: Čini se da je nošenje ovih modela prava senzacija.

3. Kada je 1983. preuzeo mjesto kreativnog direktora Chanela, popularnost modne kuće bila je u padu. Karl ju je u potpunosti revitalizirao, ali ne uvođenjem novotarija, nego traženjem inspiracije u prošlosti - prepoznatljivi tvid i zlatne detalje predstavio je na moderan način.
Oduvijek je tvrdio da je s Coco povezan na jednom višem, duhovnom nivou.

4. Njegova suradnja sa švedskim high street brendom H&M 2004. u potpunosti je promijenila tijek komercijalne modne industrije. Takvim i sličnim suradnjama dizajnerska odjeća postala je dostupna i "običnim" ženama. Kolekcija se prodala u samo nekoliko sati, a Lagerfeld je optužio H&M za snobizam jer su proizveli minimalan broj njegovih kreacija te je dodao kako mu se takvo nešto više neće ponoviti.

5. Kaiser Karl, kako ga vole zvati, nije samo dizajner. Poznat je po tome što sam fotografira Chanelove, Fendijeve i Karl Lagerfeld kampanje, a 2005. osobno je "snimio" pjevačicu Mariah Carey za naslovnicu V magazina. A jedno od izdanja Careva novog ruha, bajke Hansa Christiana Andersena ukrašeno je Lagerfeldovim ilustracijama.

6. Za kolekciju jesen/zimu 2010. za Chanelovu reviju u The Grand Palaisu tražio je da se iz Skandinavije dopremi devet metara visok i 265 tona težak ledenjak. U samo šest dana izrezbarilo ga je 35 kipara iz cijeloga svijeta. A u prostoru je za vrijeme revije bilo minus 4 °C kako se led ne bi otopio.

7. Dizajnirao je puno odjeće koja je inspirirana ljudima iz pop-kulture, poput Amy Winehouse, ali i različitih slojeva društva. Početkom devedesetih za reviju je angažirao striptizete i jednu zvijezdu filmova za odrasle. Urednica američkog Voguea Anna Wintour tada je to smatrala pretjeranim te je napustila reviju.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju