Jedno je sigurno – Hrvatska je zemlja kavoljubaca! Stoga ne čudi informacija da gotovo 85 posto građana pije kavu bar jednom u danu, dok njih 60 posto izgovara rečenicu ''idemo na kavu'', koji se kod nas uvriježio kao poziv na druženje. Upravo kavopije rado sjede na dugima kavama, dok se stranci iščuđavaju našoj navici. Nas to baš i ne dira. Kava je ipak kava.

Galerija Costa Coffee Costa Coffee - 5 Costa Coffee - 6 +2 Costa Coffee -3

Istraživanje o konzumaciji kave u Hrvata ima dugu i nadasve snažnu tradiciju, a 2008. ukupna potrošnja kave po glavi stanovnika iznosila je čak dvije šalice dnevno.

Brži početak dana

Za mnoge se glavni razlog za bezbrižno uživanje u ovom opojnom napitku nalazi u njezinu sastojku koji nas razbuđuje – kofeinu, dok ju neki piju iz čiste navike. Bilo da vas diže u nebesa ili ju pijete tek toliko, istina je jedina – s njom je uvijek nekako lakše započeti dan.

No po čemu je ova veza Hrvata i kave toliko posebna i neraskidiva? Zašto se naš narod ne odvaja od ovog eliksira života te zašto po kavi mjere kvalitetu života, poklanja ju kao poklon i nerijetko je mjerna jedinica za vrijeme?

Kava povezuje ljude

Idemo na kavu najčešći je poziv na druženje koji se može čuti nekoliko puta tjedno. Iako je zbog novog normalnog ovaj poziv itekako u deficitu, mnogi će ga nastaviti koristiti čim se riješimo nametnika koji nam uvelike utječe na kvalitetu života.

Naš se narod ''na kavi'' nalazi zbog bezbroj neformalnih, ali i formalnih razloga: kako bi se odmorili od šopinga ili samo nadoknadili izgubljeno vrijeme s prijateljima koje nismo dugo vidjeli, podijelili koji sočni trač ili pak sklopili neke važne poslovne dogovore.

Nerijetko se s kave selimo na nešto žešće, pogotovo ako se druženje s ekipom produži, no jedno je sigurno, čak i takvo druženje opet će završiti s kavom koja će nas dobro prizemljiti.

Costa Coffee -3 Costa Coffee -3 Foto: PR

Naravno, nikako ne smijemo zaboraviti i onu kavu koju vikendom volimo popiti na špici, no budimo iskreni, tu vrstu randevua ionako dogovorimo samo da bismo bili viđeni u gradu, a kava tu igra sporednu ulogu ili je tek asesoar koji držimo u ruci.

Hrvatski stil ispijanja kave otvara vrata i mnogih domova te se poziv ''dođi na kavu'' ne smatra kurtoaznim, već onime koji vrijedi prihvatiti. Ono što je strancima poziv na večeru kod nas zvuči: ''Dođi do mene na kavu.''

Također, rečenica ''stavi kuhati kavu'', koja u prijevodu znači ''ja stižem'', označava i mjernu jedinicu vremena jer se kava relativno brzo pripravlja, a vi možete pozvoniti za nekoliko minuta.

Kada već dolazite nekome u goste, pozvali se vi sami ili ne, kava je idealan poklon koji će gotovo svaki domaćin rado primiti, a da je kava puno više od samog napitka, govori i činjenica da mnogi često usluge plaćaju kavom ili vas časte ako je neka prigoda u pitanju. Kava je uvijek dovoljna da izravna ili podmiri račune.

Costa Coffee -4 Costa Coffee -4 Foto: PR

Kada već govorimo o financijama, mnogi se koriste cijenama kave kako bi se prisjetili boljih vremena jer se nerijetko na hrvatskoj obali susrećemo s astronomskim cijenama kave. Također, ako smo bez kinte, u očaju ćemo reći - nemam ni za kavu!

No kada novca ima, onda zbog plaćanja računa nerijetko izbijaju i svađe oko toga tko će platiti kavu. Tu vrijedi samo jedno pravilo – računi se ne dijele, ne gleda se tko je koga pozvao na druženje jer kava sama po sebi nije veliki trošak. Osim ako niste u Dubrovniku ili na Hvaru...

Na konzumiranje kave u kafićima uvelike je utjecala i gospodarska kriza 2008. koja nas je zadesila, no ipak se teško odričemo svog omiljenog toplog napitka, stoga se konzumacija iz kafića preselila u intimu domova.

Svoje omiljene vrste, kako stoji u istraživanju iz 2014., najčešće smo kupovali supermarketima, baš kao što to radimo i danas. No jedina je razlika što ćete u današnje vrijeme moći naići na jedan od brendova koji će zaokupiti pažnju. Radi se o ultrapopularnom brendu Costa Coffee, koji je od sada dostupan u odabranim trgovačkim prodavaonicama i web shopovima, a veliki izbor i raspon okusa možete provjeriti ovdje.

Na policama možete pronaći mnoge prepoznatljive okuse, od klasičnog The Signature Blend Medium, koji oduševljava svojim baršunastim notama, pa sve do Bright Blenda, koji u svom sastavu ima i osvježavajuće citrusne note, neodoljive slatke karamele i mliječne čokolade. Mljac!

Možda ćete od sada svoja druženja preseliti u četiri zida, pa ćete na kavu zvati samo provjerenu ekipu s kojom ćete uživati istinskom okusu stručno pržene kave stvarajući uspomene koje ćete prepričavati godinama.

Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom COSTA COFFEE po najvišim profesionalnim standardima.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju