S pojavom pandemije mnogi ljudi su se našli u nepoznatom radnom prostoru - svom domu.

Kada oni koje inače ne rade kod kuće razmišljaju o onima koji uvijek rade kod kuće kroz glavu im sigurno prolaze i mislim poput "wow, možeš gledati televiziju kad poželiš" ili "dok radiš, možeš oprati suđe, odjeću, skuhati ručak...".

Istina nije baš tako jednostavna i "wow", a ovih dana to shvaćaju mnogi ljudi koji su poslani da rade u svojim domovima.

NIJE SVIMA SVE TAKO JEDNOSTAVNO

Rad kod kuće, ovih dana shvaćaju mnogi, zahtijeva popriličnu količinu discipline i fleksibilnosti i nije nešto na što će se svi lako naviknuti, pogotovo ako spadaju među osobe kojima odgovara rutina koju imaju na radnom mjestu.

Većini će ipak trebati neko vrijeme da činjenicu da su u svom stanu ili kući ostave po strani i da urone u posao.

Nekima će posebno teško pasti i činjenica da u svom okruženju nemaju kolege s kojima tijekom dana vole razmjenjivati mišljenje.

Ključni je faktor da rad od kuće u trenutačnoj situaciji nije nešto na što su se ljudi odlučili dobrovoljno, nego je nešto što je bilo neophodno, a neželjena promjena najteža je promjena. 

U situaciji smo u kojoj se testiraju naši unutarnji resursi i stabilnost. I dok se nekima rad od kuće tijekom pandemije čini kao najmanja briga, drugima će on ipak biti uzrok legitimne krize.

U nastavku zato pročitajte nekoliko korisnih savjeta koji bi vam mogli olakšati situaciju:

1. MAKSIMIZIRAJTE PRODUKTIVNOST

To znači - "idite" na posao.

Pokušajte se držati barem dijela rutine koja je bila dio vašeg života prije nego što ste počeli raditi kod kuće. Ako vaše radno vrijeme počinje u 8, ne budite se u 7:59. Osigurajte si vrijeme prije nego što počnete raditi za pijenje kave i doručak.

I odjenite se. Pritom mislimo na udobnu radnu odjeću, a ne na pidžamu.

Na taj način trebali biste se osjetiti budnijima, svježijima, produktivnijima... a sve to dio je i mentalnog trika kojim ćete razgraničiti posao i ostatak vašeg života koji se odvijaju na istoj lokaciji.

Stvaranje radnog okruženja također je važno. Ne mijenjate svaki dan lokaciju na kojoj radite i pokušajte se smjestiti u dobro osvijetljenu sobu ili onu koja ima puno prirodnog svjetla. Ako je ikako moguće, osigurajte si i udobnu stolicu.

Također, redovito ustanite, protegnite se, komunicirajte s kolegama preko interneta kada već ne možete licem u lice...

Ako imate djecu, a škole su zatvorene, dobro je smjestiti se u sobu s vratima jer će klincima trebati malo više vremena da se naviknu na činjenicu da mama zapravo nije kod kuće, nego je na poslu..

Učinite što možete da prostor koji ste odabrali za ured bude što ugodniji.

2. NEKA VAŠ RADNI DAN IMA KRAJ I POČETAK

Morate uspostaviti vrijeme, i zbog sebe same i zbog vaših ukućana, kada ste u "uredu". Ako je vaše radno vrijeme inače od 9 do 5, onda neka tako i bude i sada.

Ni prilikom rada od kuće nemojte zaboraviti na pauzu za ručak, šetnju ili vježbu. Iskoristite pauzu da se maknete od svog radnog mjesta.

3. ISKORISTITE POSAO KAO PRILIKU DA SE MAKNETE OD VIJESTI

Budući da mnogima posao uključuje rad na računalima, zaista je lako odlutati i pronaći se u situaciji u kojoj pregledavamo sve novosti o koronavirusu.

U takvim situacijama mnogi se lako uspaniče. Zato kad radite, radite. Vijesti će i dalje biti gdje jesu i kad završite s poslom, a predah od njih svakako će vam goditi.

4. POSTAVITE GRANICE

Kada u uredu i živite i radite, lako je pretjerati. Zato je bitno da se u trenutku kada vaše radno vrijeme završi stvarno odjavite. Oduprite se nagonu da se, primjerice, nakon večere još malo posvetite poslu. Inače će se vaš poslovni i privatni život izmiješati do mjere da će utjecati na sve aspekte vašeg života.

Važno je znati kada stati i isključiti se. I ovdje će vam od velike pomoći biti činjenica da ste odredili jedno fiksno mjesto u domu koje je vaš "ured".

5. AKO U NEKOM TRENUTKU JEDNOSTAVNO NE IDE, UZMITE PREDAH

Ako iz bilo kojeg razloga imate problema s koncentracijom, napravite pauzu i resetirajte se.

Za početak, pokušajte odrediti što točno osjećate kako biste se mogli pozabaviti i upravljati svojim emocijama. Ako se osjećate preplavljeno raznim emocijama, nazovite nekoga u koga imate povjerenja.

Ako trebate pauzu provedite neko vrijeme ne radeći ništa. Učinite nešto za što znate da će vam popraviti raspoloženje i krenite dalje.

6.ČUVAJTE ZDRAVLJE

Letargija i nakupljanje kilograma mogu se pokrenuti i brže nego što mislite. I broj koraka koji svakodnevno prelazite rapidno će padati.

Nemojte dopustiti da rad kod kuće ostavi posljedice na vaše zdravlje. Istegnite se više puta u danu, prije, za vrijeme i nakon smjene. Odvojite vrijeme za tjelovježbu - izvucite prostirku za vježbanje i odlučite se za neku od mnogobrojnih opcija za vježbanje na internetu.

Tu si i čučnjevi, trbušnjaci, sklekovi... postavite pred sebe izazove, sada imate vremena.

Možda je sad idealna prilika da jedete zdravije i bolje, što dosad niste uspijevali, pravdajući se nedostatkom vremena i lošim navikama koje su "jednostavno dio uredskog života".

7. PRIGRLITE NEOČEKIVANE BENEFITE

Rad kod kuće mogao bi sa sobom donijeti nove, neočekivane stresove, ali i neke benefite.

Primjerice, možete bez slušalica slušati glazbu koju želite, ako imate ljubimca može vam sjediti u krilu, a s obzirom na to da ne putujete do posla i natrag, imate dodatno vrijeme za obavljanje stvari u kojima uživate. Izađite prošetati ili trčati, igrajte se s klincima...

Na kraju - svi moramo biti svjesni toga da se nalazimo u periodu u kojem se životni ritam u potpunosti mijenja i nije se tako lako prilagoditi novonastaloj situaciju.

Ovo ne znači da se morate okrenuti očajavanju, nego da smo ljudi i da su razni osjećaji koji su se pojavili ovih dana sasvim normalni. Ono što moramo jest - biti odgovorni i kao pojedinci učiniti sve što možemo da trenutačna situacija dođe svom kraju i da se naši životi vrate u normalu.