Prošlo je 87 godina otkako je neka njemačka glumica bila nominirana za nagradu Oscar za najbolju glumicu, a to je sada uspjelo Sandri Hüller za ulogu spisateljice Sandre Voyter u sudskoj drami "Anatomija pada" francuske redateljice Justine Triet. Voyter na suđenju pokušava dokazati da nije kriva za smrt svoga supruga, a Hüllerina briljantna izvedba naišla je na brojne pohvale te komentare da je film iznijela na vlastitim ramenima.
Sandra Huller s Justine Triet, redateljicom filma 'Anatomija pada' (Foto: AFP)
Slični su komentari i za njezinu izvedbu u ratnom filmu "Zona interesa", nominiranom za pet Oscara, u kojem je utjelovila Hedwigu Höss, suprugu zapovjednika Auschwitza Rudolfa Hössa i, slobodno možemo reći, jednu jezivu ženu. "Zona interesa" donosi pogled na holokaust i užase nacističkih logora iz jedne nove perspektive te nam iznova otkriva istinu o genocidu počinjenom tijekom Drugog svjetskog rata. Tjera nas da se iznova suočimo s holokaustom i drugim nečovječnostima.
Vjerujemo da je mnogima koji su pogledali ovaj uznemirujući film i remek-djelo britanskog redatelja Jonathana Glazera jasno zašto je na Filmskom festivalu u Cannesu dobio šestominutne ovacije i osvojio Grand prix. Europski film s većini nepoznatim glumcima (njemački glumac i pjevač Christian Friedel glumi Rudolfa Hössa) pomeo je konkurenciju te zasjenio i slavna holivudska imena.
Sandra Hüller bila je jedina glumica koju je Glazer želio u "Zoni interesa", no ona isprva nije željela glumiti u tom filmu, točnije nije željela glumiti ženu zapovjednika Auschwitza. Kada su joj ponudili ulogu, odbila je. Objasnila je da je gledala previše njemačkih glumaca odjevenih u naciste u banalnim povijesnim dramama.
Sandra Huller u filmu 'Zona interesa' (Foto: Profimedia)
Također, ne osjećam potrebu istraživati tu vrstu karaktera. Okrutnost i nasilje me ne zanimaju, kazala je glumica u intervjuu za The Guardin. Mišljenje je promijenila kada je doznala što film neće biti.
Upoznavši Jonathana, shvatila sam da u filmu zapravo nije riječ o obitelji Höss.
Riječ je o tome da su ljudi ignorirali strašne stvari koje su se događale odmah pokraj njih, tamo gdje žive.
To je film zbog kojeg ćemo se osjećati nesigurno. Kao što i treba biti. Trebamo se zapitati: Jesmo li to i mi? Radimo li i mi ovo? Radimo li ovo svaki dan? To je film učinilo zanimljivim, ispričala je za The Guardian.
Što je tiče njezinog lika Hedwige Höss, priznala je kako se uopće nije željela poistovjetiti s njom, suosjećati s njom niti razviti bilo kakvu bliskost s likom – odglumila ju je hladno i distancirano, lišenu humanosti, ljubavi i bilo kakvih emocija, baš kakav taj lik i jest. Na setu glumici je društvo pravio njezin pas, prelijepi križanac pasmine vajmarski ptičar, koji se u "Zoni interesa" pojavljuje kao kućni ljubimac obitelji Höss.
Sandra Huller s kolegom Christianom Friedelom i redateljem Jonathanom Glazerom (Foto: AFP)
Ideja je bila radnju napraviti što je moguće dosadnijom – dati likovima što je manje moguće uzbuđenja i veselja. Hössovi žive potpuno neispunjen život, a oni to ni ne znaju – ali mi znamo, otkrila je glumica. I "Zona interesa" i "Anatomija pada" zahtijevali su od Sandre Hüller da prilagodi svoj uobičajeni pristup filmskim ulogama.
Obično se zaljubim u likove koje glumim, znam što bi učinili u nekoj situaciji, imam osjećaj da ih razumijem. Međutim, kod 'Anatomije pada' bilo je nejasnoća, kazala je. Naime, redateljica joj nikad nije rekla je li Sandra Voyter kriva ili ne, jedina uputa bila je da je glumi kao da je nevina, što je udovoljilo mogućnosti da je Voyter vrlo vješta u pretvaranju. Hüller je počela gledati na Voyter kao na "jako dobru prijateljicu koja vam ne govori sve".
Sandra Huller u filmu 'Anatomija pada' (Foto: Profimedia)
Rijetkost je za bilo kojeg glumca da ima glavnu ulogu u dva filma s nominacijama za najbolji film za nagradu Oscar, a potpuno je bez presedana da oba ta filma nisu na engleskom jeziku.
Sandra Hüller po tome je revolucionarna, a očekuje se da će i "Anatomija pada" i "Zona interesa" osvojiti barem jednog Oscara na dodjeli 11. ožujka.
Što se Hüller tiče, ona kaže da nagrade nikada ne očekuje niti je nagrade zanimaju. Ipak, nije mogla "izbjeći" Srebrnog medvjeda za najbolju žensku ulogu u drami "Requiem" 2006. godine, a 2016. proglašena je najboljom europskom glumicom zahvaljujući komediji "Toni Erdmann". Iako se glumom aktivno bavi još od 1998., 2023. donijela joj je prepoznatljivost i priznanje na međunarodnoj razini i učinila je najuspješnijom europskom glumicom. Uloga u filmu "Anatomija pada" donijela joj je Europsku filmu nagradu za najbolju glumicu i nagradu César za najbolju glumicu.
Sandra Huller u veljači je osvojila je nagradu Cesar za najbolju glumicu (Foto: AFP)
Sandra Hüller rođena je 30. travnja 1978. u gradu Suhlu u tadašnjoj Istočnoj Njemačkoj. Kao tinejdžerica odrezala je kosu, obojala je u crveno i pridružila se dramskom klubu.
Sudjelovala sam u kazališnim radionicama u školi i stvarno uživala u tome, ali nikad nisam mislila da će mi to biti profesija. To je više bio hobi, kazala je Sandra. Glumu je studirala na Akademiji dramskih umjetnosti Ernst Busch u Berlinu, na kojoj je diplomirala 2003. godine. Nakon diplome, napustila je Berlin i dvije godine provela u kazalištu u blizini Leipziga, a zatim se preselila u Švicarsku gdje se priključila kazalištu Basel.
Trenutno živi u Leipzigu sa svojom kćeri Ruby rođenom 2011. godine. Glumica je i licencirana operaterka viličarom, a licencu je dobila za potrebe filma "In the Aisles" iz 2018. godine. Uz materinji njemački, tečno govori engleski, francuski i španjolski jezik.
Njemačka glumica Sandra Huller zvijezda je filmova 'Anatomija pada' i 'Zona interesa' (Foto: AFP)
Jamie Lee Curtis: Holivudska zvijezda koja dokazuje da su najbolje stvari u životu – tek pred nama +6