Usamljenost nije izmišljen pojam. Ona se događa, oko nas je, ima utjecaj na naše živote - u posljednjih godinu dana vjerojatno više nego ikad prije.

U godini iza nas nismo, naime,  viđali obitelj i prijatelje onoliko koliko smo htjeli. Pandemijski stres doveo je do napetosti u nekim kućanstvima, a mnoge osobe počele su se osjećati usamljeno i frustrirano čak i u kući punoj ljudi

Usamljenost su u mnogim slučajevima "hranili" osjećaj nostalgije za prijašnjim vremenima i čežnja za povratkom starom životu.

Dugotrajna usamljenost osobu može emocionalno iscrpiti, a život učiniti sumornim i besmislenim. Ona može dovesti i do fizičkih simptoma kao što su problemi sa spavanjem, bolovi, oslabljeni imunološki odgovor...

Ipak, čak i kada vam se čini nemogućim pobjeći od osjećaja usamljenosti, postoje načini koji vam mogu pomoći. Njih 10 donosimo u nastavku.

1. DRUGAČIJI POGLED NA PROBLEM

Bacanje novog, drugačijeg svjetla na to što znači biti sam ponekad može olakšsati snalaženje s osjećajem usamljenosti.

Usamljenost se događa kada se izolirate i kada vaše potrebe za socijalnom interakcijom nisu zadovoljene. Te potrebe različite su kod svake osobe pa se usamljenost ne događa kod svih u isto vrijeme.

U svakom slučaju, većini ljudi potrebni su bliski odnosi s ljudima. Isto tako, većina nas voli imati i kvalitetno vrijeme samo za sebe. Samoća stvara mogućnosti za samootkrivanje, samorefleksiju, kreativnost... Zato idući put kad samoća počne izlaziti na površinu, pokušajte iz nje izvući neku korist. Pustite si glazbu koju volite, čitajte ili jednostavno sjednite, pokušajte se uskladiti sa svojim osjećajima i razmišljajte o svojim osobnim ciljevima.

Dugotrajna usamljenost osobu može emocionalno iscrpiti, a život učiniti sumornim i besmislenim.

2. ISPUNITE KUĆU ZVUKOM

Kada osjetite da vas samoća počinje pritiskati sa svih strana, snaga zvuka je ta koja je može odgurnuti od vas. Zvuk prostor čini manje praznim, a glazba poboljšava raspoloženje i motivira. Čak i ptice koje čujete kroz prozor mogu biti od koristi, kao i zvuk omiljene serije ili filma.

3. OSTANITE POVEZANI

Nije uvijek moguće provoditi vrijeme s prijateljima i obitelji bez obzira koliko vam nedostaju i koliko ih želite vidjeti. Međutim, moguće je održavati kontakt čak i kada ih ne možete osobno vidjeti. Ako ste imali naviku provoditi nedjelju s njima, sada to nadoknadite putem video poziva.

4. IZVUCITE MAKSIMALNU KORIST IZ INTERAKCIJA KOJE IMATE

Sama činjenica da se s nekim družite ne mora značiti i da će osjećaj usamljenosti nestati. Kvaliteta interakacija važnija je od njihovog broja. Zato je bitan način na koji provodite vrijeme s drugima. Neka vaše akcije budu smislene - podijelite emocije, postavljajte pitanja, slušajte što vam druga osoba priča, razgovarajte o bitnim temama... Obavezno se dotaknite i stvari koje vas čine sretnima.

5. IZLAZITE IZ STANA ILI KUĆE

Već i promjena okoline može umanjiti osjećaj usamljenosti. Izlazak iz kuće savršen je način da se podsjetite da niste sami na svijetu, a boravak u prirodi poboljšati će vaše cjelokupno stanje.

6. RAZGOVARAJTE O OSJEĆAJIMA

Osjećaji su ti koji se nakupljaju ispod površine, a kada ih ne izrazimo samo se pojačavaju. Ako jasno kažete kako se osjećate možete umanjiti moć tih osjećaja da vam bude gore. Ako voljenoj osobi kažete da se osjećate usamljeno, možete dobiti u tom trenutku važnu emocionalnu potporu.

7. UZMITE PREDAH OD DRUŠTVENIM MREŽA

Iako društevene mreže mogu biti način povezivanja s voljenima, one mogu i pojačati osjećaj usamljenosti. Objave drugih ljudi koji su barem naizgled sretni i bezbrižni mogu vas zaboljeti.

Naravno, uvijek imajte na umu da na društvenim mrežama gotovo nikad nije prikazana cjelovita slika, ali ako uočite da vas objave ipak pogađaju, pauzirajte korištenje društvenih mreža.

8. RADITE NEŠTO ŠTO VOLITE

Osjećaj usamljenosti može vas zaokupiti do te mjere da vam je teško razmišljati o bilo čemu drugom, uključujući i o stvarima u kojima obično uživate.

Ipak, omiljene aktivnosti, odnosno hobiji mogu vam pomoći. Bavljenje stvarima u kojima uživate može stvoriti osjećaj normalnosti i pomoći vam da osjetite unutarnju smirenost u turbulentnim vremenima.

Introvert I to je moguće: Uz ove poteze introvertirana osoba postaje odličan lider

žena kod kuće Biti bez partnera u vrijeme karantene: Kako se nositi s time?

9. PODSJETITE SE DA OVO STANJE NIJE TRAJNO

Iako vam se trenutno možda ne čini tako, samoća neće trajati vječno. Ako si osvijestite tu činjenicu također možete osjetiti olakšanje.

Osjećaj usamljenosti će proći, bio on povezan ili ne s pandemijom. Potrebno je samo malo vremena i truda, ali uvijek je moguće ojačati postojeće veze ili stvoriti nove.

10. AKO MISLITE DA JE POTREBNO, POTRAŽITE POMOĆ

Ponekad nam savjeti poput ovih gore navedenih mogu pomoći da se izborimo s nekim problemom koji nas muči, a ponekad oni jednostavno nisu dovoljni. Ako se zbog usamljenosti osjećate beznadno, možda vam treba stručna osoba koja će vam pružiti podršku i pomoći vam da prebrodite krizu.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju