Visoke, lijepe, plave i vitke – četiri su to najčešće riječi kojima će većina opisati Šveđanke. Nalaze se na svim listama najljepših žena svijeta, a slijediti njihov životni stil nije tako nedostižno

Stanovnici Švedske dio su masovnog trenda redovnog vježbanja i pravilne, uravnotežene prehrane. I ne zahvaća taj trend samo mlađu populaciju. Sve dobne skupine žive takvim načinom života. Švedska je zemlja u kojoj sedam od deset stanovnika najmanje jednom tjedno obuva sportske tenisice i vježba. Šveđankama ne smeta ni hladno vrijeme ni kiša, jer vitka je linija njihov životni stil.

Žena težine 60 kg dnevno pravilnom i uravnoteženom prehranom treba unijeti 60 g proteina (1 gram proteina po kilogramu tjelesne mase).

Kako vježbanje bez pravilne prehrane ne dovodi do željenih rezultata, posebna se briga posvjećuje konzumiranju zdravih namirnica, posebno onih koje su saveznik u vježbanju. Visoko na listi preferiranih namirnica Šveđana su proteini – jer bez njih bi svaki trening bio teži.

Proteini čine osnovu za zdravu strukturu mišića, a koriste se kao izvor energije prilikom napora. Uz optimalnu razinu proteina u prehrani lakše se gube kilogrami. Proteini su glavni faktor koji pomaže oblikovati mišićnu masu, ali i potrošiti kalorije. Budući da su proteini složeni spojevi koji su sastavljeni od niza aminokiselina, tijelo ih nije sposobno samo sintetizirati te ih moramo unijeti prehranom.

Pogrešno je vjerovati kako je na unos proteina bitno misliti samo ako ste fizički aktivna osoba. Proteini imaju važnu ulogu u zdravlju koštanog tkiva i zaštiti imunološkog sustava.

Na brigu o zdravlju Šveđani ne gledaju kao na isključivo osobni benefit, već kroz sportske aktivnosti pomažu drugima.

Dnevnu dozu proteina u organizam možete unijeti konzumacijom mlijeka i mliječnih proizvoda, quarka, svježeg posnog sira, piletine, krtog mesa, ribe, jaja, ali i prirodnih proizvoda dodatno obogaćenih proteinima.

Žena težine 60 kg dnevno pravilnom i uravnoteženom prehranom treba unijeti 60 g proteina (1 gram proteina po kilogramu tjelesne mase). Ako redovno vježba 2 do 3 puta tjedno, dnevna potreba za proteinima raste na 90 g proteina odnosno 1,5 g proteina po kilogramu tjelesne mase. Da bi žene unijele preporučenu dozu, trebale bi primjerice pojesti 20 dag piletine, jedno jaje i jedan jogurt.

Prehrana bogata proteinima
Prehrana bogata proteinima Foto: NOVA TV Content Team

No nije potrebno paziti samo na unos proteina. Da bi oni bili sačuvani u organizmu, potrebno je unositi i ugljikohidrate, točnije hraniti se u omjeru 30% proteina, 40% ugljikohidrata i 30% masti.

Trend redovnog vježbanja i uravnotežene prehrane širi se i u drugim zemljama, no Švedska je i dalje zemlja uzor. Svake godine u toj zemlji postotak Šveđanki koje se odluče na redovno vježbanje poraste za 0,7%. Zanimljivo je i kako na brigu o zdravlju Šveđani ne gledaju kao na isključivo osobni benefit, već preko sportskih aktivnosti pomažu drugima. Jedan od pet Šveđana aktivan je volonter u sportskim klubovima, ledenim dvoranama ili sudjeluje u treniranju odbojke s mladima.

Pročitajte i koja 3 tipa ljudi trebaju povećati unos proteina.

Želite li i vi biti predani redovnoj fizičkoj aktivnosti i prehrani bogatoj proteinima koji su ključ zdravlja, proučite njihov životni stil i usvojite ono što vama najbolje odgovara. Ako vam je potrebna inspiracija, na Instagram profilu eatmoveimprove možete pogledati kako popularni švedski trend živi blogerica Antonia Eriksson koja je prije nekoliko godina bolovala od anoreksije, a danas je jedna od popularnijih health blogerica kojoj je misija živjeti život ispunjen zdravom prehranom i vježbanjem.

 

 

Advertisement