Suradnja roditelja i odgajatelja od presudne je važnosti za funkcionalan razvoj djeteta.
Jedino će tako ono moći doseći svoj puni potencijal, pa je vrlo važno pratiti kako se ponaša u vrtiću. Pritom je najvažnije postaviti prava pitanja odgajatelju i biti aktivno uključen u život djeteta.
Ovo su neka od njih.
1. Koje aktivnosti provodite s djecom?
Kako je danas bilo u vrtiću? - to je najčešće pitanje koje roditelji postavljaju djetetu kada su na putu kući iz vrtića. Dijete, ako mu se postavljaju pitanja otvorenog tipa, rado će odgovoriti na to i podijeliti s vama detalje svog dana, no kako biste uistinu imali širu sliku toga o čemu trenutno uče i kako provode dane, pitajte odgajatelja što trenutno rade.
Dijete vrtićke dobi govori samo o onome što vidi pred sobom. Ono ne može apstraktno razmišljati niti shvatiti što je cilj određene vježbe ili igre.
2. Kako se moje dijete slaže s drugom djecom?
Dijete u vrtiću po prvi put dolazi u kontakt s većim brojem druge djece. Razvijaju se njegove socijalne vještine koje će biti presudne i za snalaženje u školi, kao i kasniju odraslu dob. S vremenom te interakcije postaju sve bogatije, raznolikije i složenije, a djetetov socijalni prostor sve se više širi.
Dijete postaje sposobno podnositi kratkotrajnu odvojenost od svojih roditelja i uspostavljati socijalne odnose i s drugima, pa tako i s djecom u vrtiću.
U početku će većina njih samo promatrati drugu djecu, a potom igrom ostvariti prve interakcije. Učit će o međusobnoj suradnji, podjeli igračaka, pravilima i slično. Počet će se javljati i prva prijateljstva.
No ako do toga ne dođe, te je dijete stalno samo u kutu ili pak je agresivno prema drugima, to je znak da treba potražiti pomoć stručnjaka. Zato o tome morate razgovarati s odgajateljem, a posebno pratiti taj dio netom nakon upisa vrtića.
3. Ima li moje dijete problema sa spavanjem?
Dnevni ili popodnevni odmor u vrtiću ne mora nužno podrazumijevati spavanje, ali podrazumijeva odmor od aktivnog prijepodneva. Dok se za one najmlađe od prve do treće godine života preporučuje dnevni odmor u vidu spavanja, kod starije djeca trebalo bi osluškivati njihove želje i ritam pa dnevni odmor ne mora nužno podrazumijevati spavanje. Roditelj treba znati u kojoj je fazi njegovo dijete.
Ako se dogodi da dijete ne želi spavati, najčešće iza toga stoji određeni razlog. U rješavanju tog problema najviše će pomoći iskreni razgovor roditelja i odgojitelja.
Recite je li dijete loše spavalo tijekom noći, imalo noćne more, kasno leglo, možda čulo roditeljsku svađu i slično. Sve će to pomoći da se dogovorite s odgajateljima o daljnjim koracima.