Svi mi redovito brinemo o svome poslu, o projektu na kojem radimo, o kućnim ljubimcima, o djeci, partneru, kući. No kada ste se posljednji put zaista pobrinuli za sebe, a da to nije uključivalo samo skok do drogerije po novi lak za nokte ili neizostavni odlazak frizeru?

Briga za sebe nužna je da bismo mogli funkcionirati u svakodnevici, a ovo su načini na koje ćete samima sebi pokazati da ste si važni i da zaslužujete najbolje.

1. Pobrinite se za dopunsko zdravstveno osiguranje
Iako je mnogima to zadnje na pameti, činjenica je da vas dopunsko zdravstveno osiguranje može spasiti i uštedjeti vam značajne količine stresa, ali i novca. Ne samo da ćete izbjeći plaćanja za svaku uputnicu, za svako pripisivanje lijeka, vađenje krvi ili uzimanje uzorka tijekom gljivičnih infekcija, nego ćete si uštedjeti tisuće kuna ako iznenada završite u bolnici na nenadanom operativnom zahvatu.

U konačnici, zdravstveno osiguranje jednako je cijeni nekoliko kava u gradskim kafićima, a njegova je korist nemjerljiva u brizi za sebe.

2. Barem jednom godišnje posjetite zubara
Prevencija je najbolji lijek. Kao što je važno brinuti i o troškovima svog zdravlja, jednako je važno poduzeti i konkretne korake u njegovom očuvanju, a prevencija je najbolji put za to.

Naučite i kako reći ne, kako skuhati najbolju kavu, kako instalirati softver ili kako na kineskom pismu napisati svoje ime

Iako je mnogima od nas odlazak stomatologu jedan od najgorih posjeta zdravstveno ustanovi, pravovremeni odlasci poštedjet će vas većih bolova. Strah koji vezujemo uz odlazak stomatologu uglavnom je posljedica klasičnog uvjetovanja odnosno loše prijašnje iskustvo u nama budi negativne emocije. No odete li stomatologu na preventivni pregled, možete spriječiti kasnije mnogo gore bolove.

3. Brinite o svome tijelu
Iako je nužno odlaziti na preventivne preglede, jednako je tako važno i sam brinuti o svome tijelu. Zdrava prehrana i tjelovježba u tome igraju glavnu ulogu.

Dakako, rijetko tko od nas pazi na to da mu baš svaki obrok bude savršeno balansiran, no barem veći dio vremena pripazite na to što jedete. Na posao ponesite obroke pripremljene kod kuće i tako izbjegnite odlaske u pekare. Jedite sezonske namirnice, poput toplih variva na žlicu u ovo doba godine, te, prije svega, pijte dovoljno vode. Ako ste dehidrirani, primijetit ćete da vam koža nije u najboljem stanju, a neizostavne su i česte glavobolje.

Ruku pod ruku sa zdravom prehranom ide i tjelovježba. No da biste bili zdravi, ne morate se baviti ekstremnim sportovima ni prikupljati medalje u atletici; dovoljno je da se krećete. Naša su tijela stvorena za pokrete, ne za sjedenje pred ekranima. Pokušajte trčati, baviti se jogom, plivanjem ili pilatesom, a čak će i obična šetnja od 15 minuta nakon večere učiniti čuda za vaše tijelo.

4. Ulažite u odnose s drugima
Osim brige za tijelo, jednako je važna i briga za naše psihičko zdravlje, a velik dio njega čini i naše zadovoljstvo odnosima s drugim ljudima. Nitko od nas ne može živjeti potpuno sam, izloliran od bilo kakve socijalne interakcije. Uostalom, kao što je i Hemingway rekao, nijedan čovjek nije otok.

Izdvojite taj jedan sat za kavu s najboljom prijateljicom ili s bivšom kolegicom s prošlog radnog mjesta

Vrlo je jednostavno imati prijatelje u ranijoj životnoj dobi tijekom pohađanja škole i fakulteta, no kada nastupi ono „odraslo“ doba uz koje idu karijere i zasnivanje obitelji, prijateljstva polako zamiru. Najčešće ne dolazi do velikih svađa između dotadašnjih prijatelja, nego naprosto svatko živi svoj život, juri za svojim ciljevima, a odlasci na zajednička druženja postaju sve rjeđi, sve dok potpuno ne prestanu. Tek kada dođemo u neku zreliju dob, postaje nam jasno da smo bez ikakvog razloga potratili nekada divno prijateljstvo ili narušili rodbinske veze.

Upravo je zato važno, dok još imate vremena, izdvojiti taj jedan sat za kavu s najboljom prijateljicom, s bivšom kolegicom s prošlog radnog mjesta, nazvati mamu i pozvati se na njezin nedjeljni ručak, s partnerom otići u kino iako ste nervozni zbog sutrašnjeg sastanka. Osjećat ćete se mnogo bolje.

5. Nikada ne prestajte učiti
„Svatko tko prestaje učiti, star je, bilo da ima dvadeset ili osamdeset godina“, rekao je davno Henry Ford. I upravo je cjeloživotno učenje jedan od najboljih načina brige za sebe. Ne samo da ćete svoje moždane stanice održavati mladima, nego ćete se i bolje osjećati u svojoj koži.

Pritom ne mislimo samo na formalno učenje u obliku završetka još jednog fakulteta ili tečaja, nego i na one svakodnevne sitnice koje možemo učiti putem mrežnih stranica koje nam svakog dana donose po jednu zanimljivost, učenje o drugim ljudima, učenje o samome sebi i čitanje knjiga.

Naučite i kako reći ne, kako skuhati najbolju kavu, kako instalirati softver ili kako na kineskom pismu napisati svoje ime. Svijet učenja prepun je mogućnosti.
 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju