Zdrava prehrana počiva na uravnoteženom unosu različitih grupa namirnica. Pritom treba znati da ne samo da se neke vrste kalorične hrane smiju jesti, nego se najtoplije preporučuju na svakodnevnoj bazi. Zaboravite na masnu i prženu hranu i posegnite za dobrim kalorijama koje dolaze iz namirnica bogatima proteinima.

1. Sir

Za proizvodnju jedne kriške sira potrebna je čaša mlijeka, pa ne čudi da je taj proizvod pun hranjivih tvari poput kalcija, fosfora, selena i vitamina B12. U jednoj kriški sira krije se i nešto manje od 7 grama proteina koji su neophodni za izgradnju mišića, pravilan rad mozga i svih drugih organa u tijelu. Njegova konzumacija osobito se preporučuje osobama koje izbjegavaju jesti meso i ribu.

2. Jaja

Kokošje jaje jedina je namirnica na svijetu koja prilikom kuhanja na gubi nimalo svojih hranjivih tvari, a ima ih mnogo. Uz većinu minerala i vitamina, ona je i odličan izvor omega-3 masnih kiselina koje štite srce i kardiovaskularni sustav. Nakon uživanja u ovim proteinskim bombicama osjećate se dulje sitima, pa se jaje smatra i saveznikom mršavljenja.

Sok od grejpa, jabučnog octa i meda Sok od samo tri namirnice koji smanjuje osjećaj gladi i potiče mršavljenje

3. Riba

Mediteranska prehrana smatra se jednom od najzdravijih režima prehrane u svijetu, a počiva na konzumaciji plave ribe poput jeftine, ali zdrave srdele. Studije su pokazale da ljudi koji nekoliko puta tjedno jedu ribu bogatu omega 3 masnim kiselinama su generalno zdraviji i sretniji, imaju niži krvni tlak i manji rizik od dobivanja kroničnih bolesti.

U vojnoj dijeti dopuštena je konzumacija sira "Vojna" dijeta: Jelovnik uz koji se gubi do četiri kilograma u tri dana

4. Orašasti plodovi

Bademi, orasi, lješnjaci i drugo orašasto voće odličan su izvor vitamina E koji osigurava elastičnost i zdravlje kože. U njima se nalaze i značajne količine magnezija koje teško apsorbiramo iz hrane, a koji je iznimno važan za borbu protiv svakodnevnog stresa, odnosno zdravlje živaca. Ovaj tip proteina osobito se preporučuje osobama poput vegana koje izbjegavaju prehranu životinjskog porijekla.

Juha od cikle Snagatorica u tanjuru: Juha koja pomaže kod anemije i mršavljenja

5. Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je dar prirode i odličan saveznik zdravlja pojedinaca u cjelini. Riječ je o izvoru dobre masti (nezasićenim masnim kiselinama) koje obiluje i vitamina E i K, kao i moćnim antioksidantima. Redovita upotreba maslinova ulja (a posebno ekstradjevičanskih proizvoda) dokazano štiti od upala, snižava krvni tlak i štiti od bolesti srca i krvnih žila.

Adele na početku karijere i nakon SIRTFOOD dijete SIRTFOOD dijeta: Prehrana s kojom je Adele smršavjela 45 kilograma

6. Punomasni jogurt

Prilikom kupovine nemojte zaboraviti niti na jogurt, a osobito onaj dobiveni iz punomasnog mlijeka. Jogurt je iznimno zdrava namirnica jer obiluje kalcijem koji štiti zube i kosti, ali sadrži i probiotike koji potiču rad probavnog sustava i štite ga od bolesti. Čitajte deklaracije na proizvodima i izbjegavajte jogurte sa skrivenim umjetnim sladilima.

Zdrava prehrana Najguglaniji u 2019. godini: Način prehrane uz koji se kilogrami mnogo lakše tope

7. Kokos

Kokos je voće s najvećim postotkom zasićenih masnih kiselina uopće (čak 90 posto). No unatoč tome, ljudi koji jedu mnogo toga egzotičnog voća, a u pripremi hrane koriste njegovo ulje nisu u opasnosti od razvijanja kardiovaskularnih bolesti.

Glavni razlog za to krije se u činjenici što se kokosove masne kiseline drugačije razgrađuju. Štoviše, potiču rad metabolizma i osiguravaju dulju sitost, pa se preporučuju osobama koje drže dijetu ili pokušavaju održati željenu kilažu.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju