Pravim imenom Francisco Rabaneda Cuervo, Paco je bio sin glavne krojačice Cristobala Balenciage u njegovu španjolskom ateljeu. Kada je Balenciaga otvorio svoju modnu kuću u Parizu, Pacova majka povela je cijelu obitelj u Francusku.
Tijekom studija arhitekture na cijenjenoj pariškoj akademiji École des Beaux-Arts zarađivao je crtajući skice za Dior i Givenchy, a uskoro je za njih i Balenciagu počeo izrađivati nakit.
Onda je 1966. godine pokrenuo vlastiti brend i svijet mode okrenuo naglavačke svojom prvom kolekcijom.
Paco Rabanne s jednom od svojih kreacija (Foto: Afp)
"12 nenosivih haljina u suvremenim materijalima" bio je naziv kolekcije koja i danas izaziva divljenje zbog inovativnog i futurističkog dizajna. Naime, Paco je cijelu kolekciju izradio od materijala koji su dotad bili nepoznanica u svijetu klasične mode - metala i plastike.
Predstavljene skulpturalne haljine tada su uistinu djelovale kao znanstvena fantastika i šokirale su svijet mode, ali također su stekle obožavateljice među nekima od najvećih modnih ikona tog doba.
Paco Rabanne, haute couture, proljeće/ljeto 1968. (Foto: Afp)
Prva od njih bila je francuska pjevačica Françoise Hardy, koja se zaljubila u Pacove nekonvencionalne kreacije. Na naslovnici magazina Elle 1966. nosila je njegovu mini-haljinu napravljenu od bijele plastike, a 1968. čuvala ju je policija prilikom poziranja u skupocjenoj metalnoj haljini s dijamantima.
Francoise Hardy pod budnim okom policije u skupocjenoj Rabanneovoj haljini (Foto: Profimedia)
Audrey Hepburn trebalo je malo više vremena da prepozna Pacovu genijalnost. Kada ju je redatelj njezina filma "Putovanje za dvoje" Stanley Donen obavijestio kako ne želi da u njemu nosi klasične kreacije svojeg prijatelja Huberta de Givenchyja, Audrey je isprva protestirala.
Audrey Hepburn u kultnoj haljini Paca Rabannea (Foto: Profimedia)
Donen nije popuštao i naručio joj je modernu garderobu u kojoj je glavna zvijezda bila Pacova haljina od metalnih diskova napravljena posebno za nju. Audrey je haljinu nosila pred kraj filma, u trenutku koji obilježava početak velikih promjena u životu njezina lika, a Donen je želio da njezina odjeća također simbolizira dinamičnu promjenu i budućnost.
Audrey Hepburn u filmu (Foto: Guliver Images)
Glumica je redatelju naposljetku priznala kako je bio u pravu - Givenchyjeve kreacije nikako se ne bi uklopile u ovakvu viziju, a Rabanneova haljina postala je kultni komad koji je nagovijestio novu modnu eru.
Paco Rabanne (Foto: Afp)