Popularnost mu je žestoko porasla nakon filmova poput Prljavi ples (1987) i Kuća na putu (1989), gdje je bio predmetom divljenja publike diljem svijeta: njegova sposobnost da pruži romantičnu, ali i fizički karizmatičnu ulogu učinila ga je velikom glumačkom zvijezdom, a rođen je 18. kolovoza 1952.
Njegove najbolje uloge uključuju Johnnyja Castlea u Prljavom plesu, Daltona u također već spomenutoj Kući na putu, i naravno Sama Wheata u kultnom filmu Duh. Uloge su mu često bile kombinacija snage i ranjivosti – balans koji je publika izuzetno voljela. Mogao je odglumiti emocionalnu iskrenost i intenzitet, poduprte plesnim i borilačkim sposobnostima, a to ga je učinilo trajno prepoznatljivim i voljenim na ekranima.
U filmu Duh (1990), Swayze glumi Sama Wheata, čovjeka koji je brutalno ubijen i vraća se kao duh kako bi zaštitio svoju voljenu Molly (Demi Moore). Film je postao izvanredan hit, zaradio je preko pola milijarde dolara diljem svijeta i osvojio dvije nagrade Oscar, uključujući one za najbolji originalni scenarij i najbolju sporednu žensku ulogu (Whoopi Goldberg).

Do kraja audicije, svi u prostoriji imali su suze u očima
U to vrijeme u karijeri Swayze je donekle bio stereotipiziran zbog uspjeha Prljavog plesa i Kuće na putu, toliko da redatelj filma Jerry Zucker, nije bio zainteresiran za njegov angažman u filmu Duh. Kad su vidjeli Kuću na putu u kinima, Zuckerov stav dodatno se učvrstio.
No kada je Swayze došao na audiciju i počeo čitati Samov lik, svi su bili potpuno zadivljeni. Odglumio sam šest scena, i prvo je bilo kao: ‘okej, dokaži se’, kazao je jednom prilikom Swayze.
No, kako sam nastavio, osjećao sam da se oni opuštaju i i ja sam se opustio. Počeo sam shvaćati da bi mi to mogla biti uloga života. Do kraja audicije, svi u prostoriji imali su suze u očima i od tada je sve postalo povijest.
Legendarna scena s glinom, poznata kao “pottery scene”, jedna je od najpoznatijih i najseksipilnijih u povijesti filma. Swayze je izjavio da je ta scena bila najsenzualnija stvar koju je ikad snimio.

Scena je prvotno trebala biti samo predigra za eksplicitnu ljubavnu scenu u spavaćoj sobi, ali kako je redatelj kasnije objasnio: Scena s glinom bila je toliko erotična da nam ništa drugo nije trebalo.


