Strah od propuštanja (poznatiji pod skraćenicom FOMO – engl. fear of missing out) izraženiji je u našem društvu otkad postoje društvene mreže, a ljeti posebno jača.

Strah od propuštanja odnosi se na osjećaj ili percepciju da se drugi zabavljaju, žive bolje ili doživljavaju bolje stvari od nas. To nije samo osjećaj da biste mogli raditi bolje stvari u ovom trenutku, već i osjećaj da propuštate nešto fundamentalno važno što drugi trenutno doživljavaju. Uključuje osjećaj zavisti i utječe na samopoštovanje.

Ideja da možda propuštate dobar provod nije nova za naše doba. Iako se dokazi o tome mogu pronaći i u drevnim tekstovima, strah od propuštanja detaljnije je proučavan tek posljednjih nekoliko desetljeća, počevši od istraživačkog rada iz 1996., koji je izradio marketinški strateg, dr. Dan Herman te ujedno skovao izraz "strah od propuštanja."

No pojava društvenih mreža drastično je ubrzala ovaj fenomen. Svakodnevno smo u situaciji da možemo uspoređivati svoj život s vrhuncima života drugih ljudi. Tada naš osjećaj normalnosti postaje iskrivljen te se čini kao da smo u svemu gori od svojih vršnjaka. Gotovo da se natječemo tko će biti sretniji u životu.

Osim što drastično može utjecati na naše samopouzdanje i nezadovoljstvo životom, takva situacija može bitno uzeti maha na svim aspektima našeg života – od dijeta kako bismo izgledali poput drugih do života iznad svojih mogućnosti samo kako bismo se "pokazali“ na društvenim mrežama.

I zato što je prije moguće treba prestati glorificirati strah od propuštanja, a ljeto može biti odlična vježba za to. Naime, upravo su sada društvene mreže krcate fotografija s godišnjih odmora za koje se čini da su skup savršenih trenutaka, a to je često vrlo daleko od toga.

Srah od propuštanja bit će manji ako se osvrnete na pozitivno u svom životu.

Evo što možete napraviti kako biste shvatili da živite dobar život i da se ni s kim ne morate uspoređivati.

1. OSVIJESTITE SNAGU SVOJIH IZBORA
Ponekad je teško samome sebi priznati da smo mi ti koji stvaramo vlastitu realnost. Dakako da na naš život utječu stvari koje smo doživjeli u djetinjstvu, obitelj u koju smo se rodili, vanjski društveni i politički aspekti i slično, no ono što s godinama možemo naučiti jest da sami biramo kako ćemo reagirati u određenoj situaciji.
Osjećaje ne možemo birati, ali možemo birati svoju reakciju na te osjećaje i svoje daljnje postupke.

Primjerice, primijetite li da ste među malobrojnima u svojoj okolini koji nisu ove godine otišli na ljetovanje, to ne znači da je vaš život manje dobar. Razumljivo je osjećati ljubomoru, no dopustite li da ona potpuno zavlada vašim ljetnim danima, napravit ćete štetu samome sebi. Umjesto toga, odaberite ignorirati to i pronaći načine kako se zabaviti tamo gdje jeste.

2. PRESTANITE PRATITI OSOBE ZBOG KOJIH SE LOŠE OSJEĆATE
Ako vam nečije fotografije posebno smetaju pa vam čak i nanose bol, zašto pratite tu osobu na društvenim mrežama? Ne bi li dan bio mnogo bolji kada ne biste znali ništa o njoj?

Bilo da je riječ o slavnim i poznatim osobama ili pak prijateljici iz osnovne škole s kojom vas više ništa ne veže, naprosto je prestanite pratiti.

Odvojite nekoliko minuta i detaljno pročistite svoje društvene mreže. Budite povezani samo s onima koji vam čine dobro.

3. USMJERITE SE NA ONO ŠTO IMATE, A NE ONO ŠTO NEMATE
Susjedova trava nije uvijek zelenija. On nam možda samo prezentira tu nijansu, dok one druge skriva. Svačiji život sastoji se od uspona i padova, kako vaš tako i susjedov odnosno život svih onih osoba za koje mislite da im je sjekira pala u med.

Čak i ako sada nemate sve ono što biste željeli ili ste mislili da ćete imati do ovog trenutka, to nipošto ne znači da vaš život nije dobar. Primjerice, ako ne možete na more, možda u svojoj blizini imate jezero ili rijeku. Možda imate vikendicu s vinogradom za koju bi drugi sve dali. Iskoristite ljeto najbolje što možete.

Usmjerite se na ono što imate. Sreća je u malim stvarima.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju