Tisućljetne tajne! 7 pravila prehrane koja garantiraju vitku liniju

Podijelite na

Uz pomoć ovih malih trikova i unošenja novih namirnica u prehranu možete stati na kraj višku kilograma

Autor : Zadovoljna Objavljeno: 18.5.2017 / 12:20

Jedite raznovrsno i sezonski

Jedite raznovrsno i sezonski (Foto: StockFood)

Ayurveda ili “znanost o životu” naziv je za kolekciju znanja o zdravlju i liječenju za koju su zaslužni indijski redovnici koji su prije više od 5000 godina svakodnevno radili na očuvanju svog zdravlja. Uz pomoć ayurvedskih pravila prehrane možete si olakšati process mršavljenja i garantirano se riješiti tvrdoglavih kilograma.

1. Započnite dan vodom i limunom. O blagodatima ispijanja vode s dodatkom limuna natašte sve se zna. Ayurveda također preporučuje njezino ispijanje uz napomenu kako voda ne smije biti hladna ili topla nego isključivo sobne temperature.

"'Ayurveda ili “znanost o životu” naziv je za kolekciju znanja o zdravlju i liječenju.'"

2. Uključite svih šest okusa u glavni obrok. Ayurveda hranu dijeli na šest okusa: slatko, kiselo, slano, gorko, oporo i trpko. U glavnom obroku tijekom dana trebali biste obuhvatiti namirnice sa svih šest okusa. Tijelo svakodnevno ima potrebu za svih šest okusa pa se na taj način sami sebi osiguravate osjećaj sitosti i nećete imati potrebu za prejedanjem jer ćete se osjećati kao da su vam sve prehrambene potrebe utažene. Osim toga, kombiniranje svih okusa potiče osjećaj zadovoljstva i pokreće probavu.

3. Jedite hranu koja vašu došu dovodi u balans. Ayurveda je bazirana na tri doše, psihofizičke energije koje kontroliraju funkcije tijela. Svaka osoba u sebi ima sve tri doše, ali obično jedna ili dvije dominiraju. Saznajte koja je vaša doša i pročitajte sve o namirnicama koje vam odgovaraju i koje morate izbjegavati.

4. Fokusirajte se na sezonske, svježe i lokalne namirnice. Svako godišnje doba donosi nam obilje raznolikog voća i povrća u kojem možemo uživati. Ayurveda preporuča da jedemo sezonski. To znači da u prosincu ne smijemo u trgovini posegnuti za jagodama iz uvoza nego bismo trebali pričekati sredinu proljeća i mjesec svibanj kada je njihova sezona. Iako ponekad svi koristimo smrznuto povrće ili voće jer si tako olakšavamo pripremu hrane, većinom bismo ipak trebali jesti svježe namirnice i po mogućnosti lokalne proizvodnje.

"'Uvedite u prehranu začine koji pomažu kod mršavljenja poput kurkume, kumina i korijandera.'"

5. Uključite đumbir u svakodnevnu prehranu. Čaj od đumbira prije velikih obroka ili mali komadić đumbire koji samo trebate sažvakati i progutati učinit će čuda za vaš metabolizam i probavu. Poznato je da đumbir pomaže u mršavljenju, eliminira masnoće iz organizma te olakšava i ubrzava probavu.

6. Ne zaboravite na začine. Uvedite u prehranu začine koji pomažu kod mršavljenja poput kurkume, kumina i korijandera. Tako ćete svoju hranu obogatiti okusima i još više uživati u njoj, a istovremeno raditi na tjeranju opasnih masnoća iz organizma.

7. Jedite raznovrsno. Kako biste se osjećali sito i zadovoljno, hrana mora biti avantura. Isti okusi i namirnice u svakodnevnoj prehrani stvaraju monotoniju zbog koje lakše posežete za grickalicama i ostalim nezdravim namirnicama kako biste nadoknadili ono što vam nedostaje. Međutim, to ne možete dobiti iz nezdrave prehrane nego isključivo iz zdrave i raznovrsne prehrane.

Pročitajte još o ...

Zadovoljna.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Zadovoljna.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Zadovoljna.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se