Nakrcane uspomene s putovanja, knjige iz pretprošlog semestra ili pak financijska izvješća iz drugog kvartala 2016. godine nisu ono što vam treba na radnom stolu. To su predmeti koje će vam odvlačiti pažnju i nesvjesno stvarati kaos u vašim mislima, zbog čega ćete se teže koncentrirati na zadatke koji su pred vama.
No čak i najnatrpaniji i najneorganiziraniji stol možete pretvoriti u pravu malu oazu rada i mira u samo nekoliko koraka.
1. Raščistite cijeli stol
Prije nego što uopće počnete razmišljati o dizajnu svog radnog prostora i svim onim primamljivim olovkama i planerima koje želite kupiti, morate raščistiti cijeli stol. Jedino ćete tako dobiti realan uvid u to što se uopće nalazi na njemu i u njegovima ladicama.
Obrišite prašinu i mrlje, a ako ste u mogućnosti, osvježite stol uz pomoć malo boje ili pak uz pomoć samoljepljive folije koja se vrlo lako može skinuti. U internetskim trgovinama poput Amazona i eBaya mogu se naći za svega nekoliko dolara, a vrlo često i naši trgovački lanci imaju tjedne ponude s ovim proizvodima.
2. Pripazite na izvor svjetlosti
Osim čistog stola ništa manje nije važan ni izvor svjetlosti u njegovoj neposrednoj blizini. Ako vam raspored u stanu ili uredu to dopušta, nastojte da stol bude što bliže prozoru kako biste imali prirodno svjetlo, no imajte na umu i stranu svijeta prema kojoj je prozor okrenut.
Neka se na radnome stolu nalaze samo oni predmeti koji vam trebaju za rad, uz eventualni dodatak biljke ili najdraže uspomene.
Dok će stol s pogledom na sjever ili zapad biti savršeno radno okruženje, izravna svjetlost koja dolazi s južne strane u najtoplijem dijelu dana mogla bi omesti vašu produktivnost.
3. Neka svaki predmet ima svoju svrhu
Ključna stavka u organizaciji urednog stola jest da se na njemu nalazi što manje stvari. Kako je riječ o radnom okruženju, tu bi se zaista trebali naći samo predmeti koji su vam potrebni za tu aktivnost. Primjerice, neizostavni su planeri, bilježnice, pribor za pisanje, ploča s podsjetnicima ako ne volite digitalna rješenja i aplikacije i slično.
Neka pisaći pribor bude uredno složen u za to namijenjenim stalcima, a može poslužiti i obična čaša. Prilikom biranja pribora poigrajte se svojim omiljenim bojama i uzorcima kako biste stvorili okruženje po svojoj mjeri. Dakako, jedna obiteljska fotografija ili najdraža biljka svakako su poželjan dodatak jer će vas motivirati na rad. No pripazite da ostanete na jednom do dva takva predmeta.
4. Pohranite ono što vam ne treba u svakom trenutku
Nećete baš svakog dana zatrebati sav pribor ili sve skripte za učenje, pa je njih potrebno pohraniti kako ne bi zauzimali mjesto na radnoj površini. Ako vaš stol ima ladice, jednostavno ih pregledno smjestite u njih, a ako ih nema, nabavite dvije-tri košare u koje ćete sve smjestiti i tako stvoriti dojam urednosti i preglednosti. I one se mogu naći u našim trgovinama već po dvadesetak kuna.
Kada uređujete svoj radni kutak, imajte na umu i stranu svijeta prema kojoj ćete okrenuti stol. Izravno sunce nije poželjno u radu.
5. Planirajte svoje vrijeme za radnim stolom
Ni najuredniji i „najinstagramskiji“ radni stol neće imati smisla ako za njime zaista ne radite. Zato imajte na stolu i planer. Možete se odlučiti za formu svojevrsne podloge za računalo ili miš pa ćete tako jednim predmetom riješiti dvostruku funkciju. Dakako, to su i klasična rješenja u obliku bilježnice ili stolnog stajaćeg planera.
Pročitajte i kako možete u dnevnom boravku urediti radni kutak za svog školarca, kao i kako odabrati pravu boju za svoju radnu sobu.