Zdrava prehrana podrazumijeva konzumaciju raznovrsnih namirnca bogatih bjelančevinama, ugljikohidratima, mastima, vitaminima, mineralima i drugim hranjivim tvarima.

Galerija

Ako se bojite da će vam ponestati hrane u vrijeme pandemije koronavirusom, poslušajte savjete naših mama i baka i u smočnicu spremite nekoliko ključnih sastojaka s kojima možete pripremiti brojna jela, a zbog kojih nikada nećete biti gladni.

I ne, ovo nisu uravnoteženi obroci oplemenjeni svim potrebnim hranjivim tvarima, već oni puni ugljikohidrata koji će vam dati dovoljno energije za obavljanje svakodnevnih potreba u kriznim situacijama.

POPIS NAMIRNICA:
brašno
šećer
kvasac (u prahu ili svježi)
jaja
krumpir
ulje
sol

Kruh koji se ne mijesi
Kruh koji se ne mijesi (Foto: Stockfood)

KRUH
Ima li išta bolje i utješnije od tople štruce domaćeg kruha? Ako u kući imate taj pekarski proizvod, ne možete biti gladni.

Postoje brojni recepti za pripremu kruha, a baziraju se na nekoliko osnovnih sastojaka: brašnu, kvascu, šećeru, soli i vodi. Šećer će vam pomoći da aktivirate kvasac, a štrucu možete premazati i uljem kako biste dobili finu i hrskavu koricu.

Čak i ako niste vješti u pripremi tijesta, postoje recepti za amatere, odnosno onaj kruh koji ne trebate ni mijesiti prije pečenja.

JAJA NA 100 NAČINA
S čime ćete kruh poslužiti? S jajima! Taj odlični i relativno jeftini izvor bjelančevina možete pripremiti na sto načina. Jaja možete skuhati, ispeći na oko ili kajganu, poširati ga, napraviti omlet... Izbora je uistinu mnogo.

Jede vam se nešto na žlicu? Napravite prežganu juhu s jajima. Taj starinski recept smiruje probavu, a vrlo se lako priprema: u duboki lonac pomiješajte tri žlice brašna s tri žlice ulja. Miješajte dok se brašno ne počnee zgušnjavati i dobivati žućkastu boju.

Prežgana juha
Prežgana juha (Foto: Stockfood)

Podlijte ga tada s tri decilitra vode i miješajte dok ne dobijete tekućinu bez grudica. Kada tekućina zavrije, pustite da kuha još otprilike pet minuta. Ubacite u juhu razbijeno jaje, dobro ga razmućkajte i pustite da se kuha. Začinite po želji i poslužite s komadićem preprženog kruha. Dobar tek!

KRUMPIR
Krumpir je spasio pola svijeta od gladi. Taj gomoljasti plod izvor je brojnih hranjivih tvari poput vitamina C, vitamina B6, pantotenske kiseline, kalija, magnezija, fosfora, željeza, mangana i kalcija, ali i jedna od najfleksibilnijih namirnica s kojom možete kuhati.

S njime možete napraviti restani krumpir, pire, pečeni krumpir s hrskavom koricom, pomfrit, a ako ga pomiješate s brašnom, i ukusne njoke.

Španjolci pripremaju vrlo jednostavan omlet od jaja i krumpira koji ne košta puno, a vrlo je ukusan.

SVJEŽA TJESTENINA
Ako u kući imate brašna i jaja, vrlo lako možete napraviti i svoju tjesteninu. Osnovni recept glasi da na jedno jaje ide 100 grama brašna te prstohvat soli. Brašno stavite u posudu, napravite udubinu u sredini i u nju razbijte jaja te dodajte malo soli.

Svježa tjestenina se lako priprema kod kuće
Svježa tjestenina se lako priprema kod kuće (Foto: Stockfood)

Vilicom počnite miješati sve sastojke, prebacite ih na površinu i mijesite dok ne dobijete glatku i elastičnu kuglu tijesta. Pokrijte ga folijom i pustite da se odmara pola sata.

Nakon toga ga razvaljajte ga i oblikujte po želji te skuhajte prije posluživanja. Imajte na umu da se sušena tjestenina kuha desetak minuta, a svježa tek minutu ili dvije.

BISKVIT S KARAMELOM
Kad se zaželite nečega slatkog, napravite jednostavan biskvit te ga premažite karamelom, odnosno šećerom koji ste rastopili u loncu dok nije dobio prekrasno zlatnosmeđu boju.