U posljednjih nekoliko godina joga postaje sve raširenija i na našem području, a njezinim dobrobitima za ljudsko zdravlje svjedoče mnogi. Jedna od tih prednosti joge jest i ublažavanje menstrualnih bolova s kojima se susreću brojne žene.

Galerija Uvijanje kralježnice Suptha-Badhakonasana Koljena na prsa +2 Upavistha-konasana - položaj sjedećeg ugla

Joga je drevna znanost i način prirodnog življenja nastala na području današnje Indije prije nekoliko tisuća godina. Sama riječ yoga označuje jedinstvo, a izvedenica je iz sanskrtske riječi yuj, koja znači 'sprega', 'pridružiti se'.

O samom utjecaju joge na naše zdravlje i menstrualni ciklus te o tome kako nam već i desetak minuta dnevno prakticiranje joge može značajno ublažiti menstrualne bolove razgovarali smo s Anitom Buterin i Jelenom Jadreško, učiteljicama joge s dugogodišnjim iskustvom i suvlasnicama zadarskog Yoga Studija Leela.

Smiraj uma i tijela

Prakticiranje joge nastoji dovesti različite funkcije tijela u savršenu koordinaciju kako bi mogli djelovati za dobrobit čitavog tijela i čovjeka u cjelini. Ona ne može biti lijek za sve bolesti i sam život, ali predstavlja dokazanu metodu za uspješno rješavanje određenih problema. Joga je mnogo više od običnog tjelesnog vježbanja, ona je put ostvarenja novog načina života koji obuhvaća unutrašnju i vanjsku kvalitetniju realnost. Naglasak je u jogi na radu i vježbi, a ne na vjerovanju, govori nam Jelena.

U danima menstruacije preporučuju se vježbe disanja i nešto lakše asane.

I upravo je joga, iako stara nekoliko tisuća godina, danas aktualnija nego ikada prije. Anita vjeruje da je razlog tome današnji način života, koji ne štedi naš um i tijelo.

Tempo življenja današnje tehnološke i vrlo ubrzane civilizacije negativno se odrazio na zdravlje našeg tijela i bića. Suvremenim načinom života akumuliramo sve više stresa u naše tijelo, što se počinje očitovati u zdravstvenim tegobama tijela i uma, ističe.

Joga poze za poboljšanje probave Svatko ih može izvesti: 4 joga poze za poboljšanje probave

Joga I 10 minuta joge dnevno može umanjiti bolove i oblikovati tijelo

Pridodamo li tome i neadekvatnu prehranu, jedna od tegoba koja se može javiti kod velikog broja žena jesu i vrlo bolne menstruacije, praćene jakim grčevima i snažnom boli u donjem dijelu leđa. No joga je jedan od načina na koji ih možemo značajno ublažiti, a time i umiriti sam naš um.

Ženi je u tim danima potrebno više mira, opuštanja i odmora. Vježbe disanja korisne su u balansiranju emocija i smirivanju uma. Preporučuju se smirujuće pranajame kao što su Ujjayi i Bhramari pranajama. Joga nidra i meditacija također se preporučuju jer su žene u ovom razdoblju nešto osjetljivije i imaju potrebu za povlačenjem, govori nam Jelena.

Dodaje kako je tijekom tih dana preporučljivo posvetiti se blažim stilovima joge kao što su restorativna, yin i gentle joga, koja će opustiti mentalnu i fizičku napetost.

Jelena i Anita iz studija Leela predlažu sljedeće asane (položaje) koji mogu pomoći u borbi s bolnim menstrualnim grčevima i bolovima u leđima. Dovoljno je izvoditi ih nekoliko minuta dnevno. Pritom imajte na umu da vam svaka od asana mora biti ugodna i udobna, a u svakoj od njih zadržite se barem dvije-tri minute.

1. SUPTA BADDHAKONASANA – POLOŽAJ LEŽEĆEG POSTOLARA
Ova asana steže prepone i bedrene mišiće, opušta čitavu zdjelicu i umiruje menstrualne bolove.

Suptha-Badhakonasana Suptha-Badhakonasana (Foto: Yoga Studio Leela)

Izvođenje: Lezite na leđa, privucite stopala i lagano otvorite koljena u stranu. Stopala su spojena, a možete ih privući i više prema zdjelici ili, ako osjećate napetost, dalje od zdjelice. Ispod natkoljenica možete staviti jastuk ili deku. Ruke su opuštene pored tijela, dlanovi okrenuti prema gore i odmaknuti od tijela ili možete staviti dlanove na područje abdomena ili prepona.

2. BALASANA – POLOŽAJ DJETETA
Mnogima poznata asana položaja djeteta opušta i umiruje grčeve, masira unutrašnje organe, opušta donji dio leđa, smanjuje bolove, napetost i umiruje um.

Balasana - položaj djeteta Balasana - položaj djeteta (Foto: Yoga Studio Leela)

Izvođenje: Sjednite na pete, a u slučaju problema s koljenima sjednite na ciglicu ili jastuk kako bi vam koljena ostala razmaknuta. Čelo položite na prostirku. Radi veće udobnosti i opuštenosti tijela možete staviti bolster (jastuk) ispred sebe te položiti čelo i prsa na njega. Ruke ispružite ispred sebe.

3. KOLJENA NA PRSA
Ova asana opušta donji dio leđa, koji je mnogima tijekom menstruacije također vrlo bolan, povećava cirkulaciju u području abdomena, smanjuje bolove, smiruje um i uklanja napetost.

Koljena na prsa Koljena na prsa (Foto: Yoga Studio Leela)

Izvođenje: U ležećem položaju privucite k sebi koljena i stavite dlanove na potkoljenice. Dok ste u tom položaju, možete se lagano kotrljati lijevo desno, kružiti zdjelicom u oba smjera i na taj način izmasirati donji dio leđa.

4. UVIJANJE KRALJEŽNICE
Uvijanje kralježnice stimulira i čisti naše unutrašnje organe, opušta živce i smanjuje bolove te uklanja ukočenost i umor u donjem dijelu leđa.

Uvijanje kralježnice Uvijanje kralježnice (Foto: Yoga Studio Leela)

Izvođenje: Privucite desno koljeno k sebi i pustite da vas gravitacija povuče na lijevu stranu, a ako je potrebno, možete staviti deku ili bolster ispod koljena. Desnu ruku ispružite u visini ramena. Ramena ostaju na podu, pogled i rotacija glave idu prema suprotnoj strani. U slučaju nelagode u području vratne kralježnice prilagodite položaj glave vraćajući je prema središtu.

5. SETHU BANDHASANA – polumost s podrškom
Polumost pomaže kod bolova u leđima, isteže grudni koš, vrat i kralježnicu, stimulira abdominalne organe, pluća i tiroidnu žlijezdu, podiže tonus ženskim reproduktivnim organima, ublažava menstrualne bolove.

Sethu-bandhasana - polumost s podrškom Sethu-bandhasana - polumost s podrškom (Foto: Yoga Studio Leela)

Izvođenje: Lezite na leđa, savijte noge i stavite stopala na pod. Neka vam pete budu blizu sjednih kostiju. Podignite zdjelicu i leđa od poda, ispod trtice stavite ciglicu i oslobodite lumbalni dio kralježnice. Stopala neka budu čvrsto na tlu, a koljena paralelna u širini kukova i iznad peta.

6. UPAVISTHA KONASANA – položaj sjedećeg ugla
Posljednja u nizu asana stimulira abdominalne organe i smanjuje menstrualne bolove, otvara kukove i isteže unutrašnju i stražnju stranu nogu, blagotvorno djeluje na leđa te isteže i revitalizira cijelu kralježnicu.

Upavistha-konasana - položaj sjedećeg ugla Upavistha-konasana - položaj sjedećeg ugla (Foto: Yoga Studio Leela)

Izvođenje: Sjednite na pod raširenih nogu, aktivirajte stopala gurajući pete prema naprijed, a prste k sebi. Ako je potrebno, stavite deku ispod sjednih kostiju. Ruke stavite ispred sebe i lagano s izdahom spuštajte se prema dolje, koliko vam to tijelo dozvoljava. Da biste se što više opustili, možete ispod torza staviti bolster ili jastuk.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju