Omiljeni par hlača koji ste donedavno zakopčavali bez problema sada ne možete navući preko bokova. Zvuči vam poznato taj scenarij? Niste jedini,većina odraslih osoba u nekom trenutku doživi nakupljanje kilograma i sve veću brojku na vagi.

Međutim, ta situacija nije neizbježna, ali rješenje je jednostavno - trebate napraviti nekoliko promjena u životu koje će vam pomoći da izbjegnete dobivanje kilograma s godinama, pa čak i da izgubite nekoliko njih.

ZAŠTO NAKUPLJAMO KILOGRAME S GODINAMA?

Nekoliko je razloga zbog kojih većina odraslih osoba postupno dobiva na težini.

Za početak, kako odrastamo, mijenja se i naše tijelo. Sa svakim novim desetljećem ono se usporava.

Starenjem se polako mijenja i naš tjelesni sastav. Smanjuje se količina mišića koji sagorijevaju kalorije, a zamjenjuju ih masnoće.

Nadalje, većina odraslih osoba s godinama postaje sve manje aktivna, ali nastavlja jesti jednaku količinu hrane kao u dvadesetima. Kombinacija starenja, manje aktivnosti i zdravog apetita razlog je koji kod većine na kraju dovede do nakupljanja kilograma.

Kako smo već spomenuli, postoje načini pomoću kojih je to moguće spriječiti, a jedan od najboljih načina za sprječavanje nakupljanja kilograma jest ubrzavanje metabolizma povećanjem mišićne mase. Stručnjaci preporučuju treninge snage nekoliko puta tjedno kako biste zadržali i izgradili mišiće.

Kako objašnjavaju stručnjaci, mišić je metabolički aktivan, a kako biste smanjili prirodni gubitak mišića, morate biti aktivni svaki dan. To uključuje i barem dva do tri treninga tjedno.

Ako ste aktivni, možete si dopustiti i veći broj kalorija bez nakupljanja kilograma. Naravno, ako mudro odabirete kalorije.

Također je dobro mijenjati fitness rutinu svakih šest do osam tjedana kako se tijelo ne bi previše naviklo na treninge.

Oni moraju biti izazovni, u protivnom će uspjeh izostati.

Neke od uobičajenih "pogrešaka" koje dovode do povećanja kilograma su, dakle, izostanak fizičke aktivnosti, ali i:

- besmisleno jedenje ispred televizora nakon večere
- pijenje prevelikih količina alkohola i zaslađenih pića
- preskakanje doručka
- neredoviti obroci
- dovršavanje dječjih obroka
- jedenje previše jednostavnih ugljikohidrata (poput šećera i bijelog kruha) i premalo bjelančevina.

Zaključak je da što smo stariji, ako želimo izbjeći debljanje, moramo biti marljiviji. Jesti zdravo, naravno, ne mora značiti super restriktivnu dijetu. Međutim, morate paziti što stavljate u usta.

Primjerice, prehrana bogata jednostavnim ugljikohidratima stvara začarani krug. Što ih više jedete, više ih želite. Zato birajte prehranu bogatu cjelovitim žitaricama, voćem, povrćem... Osjećat ćete se punije i manje je vjerojatno da ćete posezati za dodatnim zalogajima između obroka.

U izbjegavanju nakupljanja dodatnih kilograma pomoći će vam i još neke sitne promjene u svakodnevnici.

- svojoj dnevnoj rutini dodajte novih 2000 koraka
- dva do tri puta tjedno odradite trening snage
- pokušajte dnevni unos kalorija smanjiti za 100
- pojedite dva keksa manje nego inače
- žeđ što češće gasite mineralnom ili običnom vodom
- majonezu ponekad zamijenite senfom
- kontrolirajte količinu grickalica koje jedete tako da ih stavite u zdjelicu umjesto da ih jedete iz vrećice
- ograničite porcije koje jedete.