Kada su željele zgusnuti juhu, varivo ili neki umak, naše mame i bake radile su zapršku, odnosno brašno miješale s uljem ili nekom drugom vrstom masnoće te dodavale dobivenu smjesu u jelo.

Danas postoje jednostavnije i zdravije alternative za zgušnjavanje tekućih jela na žlicu koje su, usto, prepune bjelančevina.

Crvena leća se, pritom, nameće kao odličan izbor. Riječ je o lagano probavljivoj mahunarki koja u 100 grama suhog ploda obuhvaća oko 330 kalorija te otprilike 24 grama bjelančevina biljnog podrijetla.

Nije ju potrebno namakati satima prije termičke obrade, kao što je to slučaj sa slanutkom ili grahom, a da biste je skuhali, potrebno je tek 15-ak minuta.

Jela s dodatkom leće - 3 Jeftin izvor proteina: Podcijenjena namirnica koju je dobro imati u smočnici

Što trebate napraviti?
Isperite crvenu leću u hladnoj vodi kako biste uklonili eventualne nečistoće te je dodajte u juhu, varivo ili neki umak 15 do 20 minuta prije kraja kuhanja.

Tijekom termičke obrade leća će "popiti" dobar dio tekućine u loncu te se raspasti i tako zgusnuti jelo koje pripremate.

Ako vam se ne sviđa ljuskasta tekstura skuhane leće, uronite štapni mikser u lonac ili prebacite jelo u blender i miksajte sve dok ne dobijete kremastu i gustu tekućinu.

Varivo od leće Za 20-ak kuna: Recept za fino varivo koje se sprema bez previše muke i filozofiranja

Koliko leće mi treba za zgušnjavanje jela?

Upotrijebite 100 grama suhe crvene leće na 500 ml do 1 l tekućine poput vode ili temeljca. Količina leće će varirati ovisno o tome što sve stavljate u juhu ili varivo i koliko želite da bude gusto.

Isprobajte i ovaj recept s crvenom lećom:

Varivo od leće i povrća Ručak za 15-ak kuna: Recept za varivo puno proteina koji grije poput omiljenog para rukavica

Crvena leća je namirnica bogata bjelančevinama biljnog porijekla Crvena leća je namirnica bogata bjelančevinama biljnog porijekla (Foto: Shutterstock)

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju