Muči li vas zatvor vjerojatno ste primorani često posezati za laksativima koji dugoročno gledano nisu nimalo zdravi za organizam te vam mogu donijeti više štete negoli koristi. Pokušajte radije unijeti neke promjene u svoju prehranu i način života, i probava će vam svakodnevno izraziti svoju zahvalnost

Kako biste se što lakše riješili problema zatvora unesite što više vlakana u svoju prehranu. Našem tijelu potrebno je 30 grama vlakana dnevno.

Uz topiva vlakna koja omekšavaju stolicu, postoje i netopiva vlakna kakva pronalazimo u mekinjama te svježem i sirovom voću i povrću.

Lanene sjemenke - bogat izvor omega 3 masnih kiselina

I lanene sjemenke prava je blagodat za probavu. Možete ga samljeti u mlincu za kavu i njime posipati salate, juhe ili pak jutarnju kašu. Korisno ga je i preko noći ostaviti u vodi te ujutro popiti 'gel' od lanenih sjemenki. Važno je znati kako je to sjeme bogat izvor omega 3 masnih kiselina.

Kako biste se što lakše riješili problema zatvora unesite što više vlakana u svoju prehranu

Uz samo dvije žlice lanenih sjemenki dnevno puno ćete učiniti za svoje zdravlje, ali ne zaboravite unijeti dovoljno vode u organizam.

Spasonosne mekinje

Skupinu najboljih prijatelja vaše probave čine i pšenične te zobene mekinje. Dodajte barem jednu čajnu žličicu vašoj jutarnjoj kaši ili kakvom napitku i ubrzo ćete osjetiti razliku. A možete napraviti i zdrave palačinke od zobenih mekinja.

Spomenimo i još neke namirnice bogate vlaknima poput grožđica (i grožđa), datulja, jabuka, raznih grahorica, krušaka, smokava, ananasa, repe, peršina i mnogih drugih.

Šljive su zakon

Šljive su također jedan od prirodnih lijekova protiv zatvora. Uz šljivin sok koji je ugodna okusa, preporučaju se i pirjane šljive (prokuhati ih u pet minuta u malo vode i jesti ohlađene). Još jedan dobar recept protiv opstipacije uključuje suhe šljive natopljene u vodi preko noći. Ujutro ih pojedite i probavnim smetnjama možete reći – zbogom.

Topla voda i jabučni ocat

Vjerojatno ste već čuli kako je za regulaciju probave dobro ujutro na prazan želudac popiti čašu tople vode.

Psyllium je jedna vrsta mekinja i ujedno jedan od najboljih prirodnih omekšivača stolice

Veliku pomoć svojoj probavi pružit ćete i ukoliko budete konzumirali jogurt obogaćen probiotikom. Dakako, izbjegavajte one jogurte s dodanim šećerom. Niti s aloa vera sokom ne možete pogriješiti. I jabučni ocat tu pomaže – dvije čajne žličice octa dodajte u čašu tople vode i popijte ujutro ili uvečer, uz malo meda.

Psyllium – prirodni omekšivač stolice

Psyllium je jedna vrsta mekinja i ujedno jedan od najboljih prirodnih omekšivača stolice kojega možete potražiti u prodavaonicama zdrave prehrane.

On se u organizmu ponaša poput metle, čisteći sve otrovne nakupine iz debelog crijeva. Rastopite dvije čajne žlice psylliuma u čaši vode, soka ili voćnog smoothieja, promiješajte to i popijte. Potom popijte dodatnu čašu obične vode (makar i niste žedni), jer psyllium će poput spužve upiti određenu količinu vode.

Kavopije tvrde: kava je najbolji laksativ

Mnogi kavopije tvrde kako za njih nema boljeg laksativa od svježe jutarnje kave koja ih uvijek 'pročisti' na početku dana. Dakle, ukoliko topla voda ujutro ne daje nikakve rezultate, tada pokušajte s jutarnjom kavom.

I još nekoliko važnih savjeta protiv zatvora:

  • Kada vam je sila na zahod, nemojte čekati i zadržavati probavu. Ako je potrebno, sjednite malo i opustite se, posegnite za kakvom knjigom, novinama ili stripom. Osobe koje pate od zatvora trebale bi izbjegavati namirnice kao što su banane ili pak meso jer ono uopće ne sadrži vlakna.
  • Upamtite i kako mnogi lijekovi izazivaju opstipaciju.
  • Nemojte se prejedati i najvažnije od svega: dobro sažvačite svaki obrok. To je jako bitno za vašu probavu – pomognite svom želucu koji, kao što znate – nema vlastite zube.

  Voda s limunom Tri gutljaja koja mogu probuditi probavu u roku od 15 minuta Slika nije dostupna Pet dodataka prehrani koji će vam pomoći ako patite od zatvora Povrće s vlaknima Šest jasnih znakova da ne jedete dovoljno vlakana

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju